Kan je ook goed hardlopen op Nike airmax?

Is het beter om hard te lopen met hardloop schoenen of kunnen airmax ook?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
20.1K

Het beste antwoord

Hoi Lisa7x,

Grrr.... had ik net een mooi uitgebreid antwoord neergepend, is-ie opeens weg!
Even opnieuw, iets minder mooi opgeschreven :-)

De Nike Air Max is ooit als algemene sportschoen uitgebracht. Je kunt er dus ook op hardlopen. Er zijn wel een paar punten waarbij je kunt stilstaan:
- De schoen kwam in 1987 op de markt en was toen vernieuwend. Maar inmiddels zijn we 25 jaar verder, zijn er nieuwe technische inzichten en is er veel bredere keus dan toen.
- Na een paar keer/weken lopen: pijntjes en zeurtjes? Kan aan je schoenen liggen
- Zitten je schoenen lekker en zijn ze nog mooi? Weet je dan wel zeker dat je ze wil 'opofferen' aan hardlopen? Wie weet kun je beter een paar 'ugly' echte hardloopschoenen scoren die vies en nat mogen worden.
- Je eerste echte hardloopschoenen kopen? Doe dat *alsjeblieft* niet via internet!
Ga langs bij een hardloopwinkel, neem je Air Max mee (kunnen ze kijken naar hoe ze afslijten en je dus loopt). Ze kijken naar je voeten en je bouw, maken een loopvideootje en geven je op die basis advies... ook als je niet meteen met een paar schoen naar buiten loopt. Tip: ga dan niet op die superdrukke zaterdag, maar op een dag waar ze de tijd voor je kunnen nemen.

Trouwens: goed van je dat je gaat beginnen met hardlopen... veel loopplezier!

Loopvuur

Op mijn blog http://loopvuur.tumbler.com vind je info en tips voor mensen die (gaan) hardlopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet ze niet teveel dragen, maar uiteindelijk zijn ze ooit ontwikkeld om mee te hardlopen, dus ja, het kan zeker.