Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je hardlopen langer volhouden?

Ik heb maar 15 keer hard gelopen ongeveer en daarnaa was ik gestopt en sinds een paar weken ben ik weer begonnen maar als ik aan het hardlopen ben en moe begin te worden dan denk ik bij mezelf "ik ga dit nooit meer doen" en als ik klaar ben dan ben ik echt kapot. Hoe krijg ik meer motivatie om het vaker in de week te gaan doen want ik doe het maat 1x per week en de rest van de week doe ik kickbox en dat is ook goed voor de conditie vooral de bokszaktrainingen en soms doe ik op de dag dat ik heb hard gelopen ook nog een kickboxtraining. Ik doe al bijna 3 jaar kickbox trouwens en na die trainingen heb ik nooit zo'n spierpijn als bij hardlopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op de eerste plaats: Hardlopen moet je ding zijn.
Als je er geen bal aanvind, stop dan en zoek iets anders dat je wel leuk vind.

Heb je toch wel de motivatie en zin om te gaan hardlopen, start hier dan mee volgens een schema, waarbij je goed opbouwt.
Ikzelf ben ooit begonnen bij 'myasics.com':
Gestart met een conditie van 0,0, en binnen 3 maanden kon ik vrijwel moeiteloos 12 km achtereen lopen.

Kortom: Wanneer je er lol in hebt, en je houdt je aan een goed schema, loop je met een maand of 3 zonder problemen 10 km.

Succes!

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat je waarschijnlijk ook nog niet hebt kunnen ervaren, is het stofje dat vrijkomt wanneer je eenmaal over een bepaald punt heen bent. (bij mij komt dat meestal na een minuut of 45). Dat stofje geeft je een 'high' gevoel, dat voelt alsof je vleugels krijgt. Heerlijk om te ervaren, en het zorgt vanzelf voor de motivatie om het weer mee te willen maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor de motivatie moet je het echt willen, en het klinkt misschien wat te simpel maar je moet het gewoon regelmatig blijven doen.