Hardlopen en/of wandelen op fitnessschoenen, kan dat?

Ik heb nu een (oud) paar sneakers die ik aan trek als ik ga wandelen maar ik wil nu vaker gaan wandelen en misschien ook af en toe gaan hardlopen.
Nu ben ik al een paar keer wezen kijken en mijn oog blijft vallen op van die fitness schoenen / aerobics schoenen.
Ze zien er comfortabel uit en vaak zijn ze een stuk minder lelijk dan de gangbare hardloopschoen of wandelschoen.

Nu heb ik begrepen dat fitness-schoenen vooral een grotere demping en meer stabiliteit geven dan andere schoenen. Zijn ze daarmee dan ook niet geschikt als wandelschoen of hardloopschoen? Of bega ik een regelrechte miskoop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Zelf heb begin dit jaar mijn voeten op laten meten bij een bedrijf die specaliseert in sport schoenen.
Voor het hardlopen, inderdaad zijn de schoenen niet echt heel mooi maar de demping is erg lekker als je loopt/ rent.
Op moment loop ik niet meer hard maar gebruik ik ze voor me werk omdat ik meestal 8u op me benen moet staan en dan is zon goeie schoen zeker een aanrader als je wandelt en of mogelijk gaat hardlopen.

Dus ik zou het doen als ik jouw was!