Ik wil mijn borst en armspieren trainen, is opdrukken daarvoor de beste optie?

Is opdrukken daarvoor de beste optie? En hoe vaak (zo vaak mogelijk, heb zeker een half uur per dag of 1-1,5 uur per 2 dagen de tijd) moet ik dit dan doen? Wil graag duidelijk zichtbare borstspieren en ook bredere armen, met name ook rond de polsen. Alvast dank voor het antwoord.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja,een héle goeie oefening is hiervoor zgn . push-ups te doen: zet je handen met de palm op een vlakke ondergrond en zorg ervoor dat ze loodrecht t.o.v. je schouders naar beneden gestrekt staan. Druk je dan---in het begin--- op,na je eerst tot aan je kin bij de vloer te hebben gehouden, zo'n 10 á 12 keer op. Neem dan even rust,en herhaal het nog 's 2 keer.(b.v. steeds met 10 minuten rust ertussendoor). Ook het trainen met (lichte) halters is goed voor de ontwikkeling van je borstspieren en je triceps en bicepsspieren(de laasten zijn je bovenarmspieren). Dan nog het trainen met een zgn. trekveer. Doe dit ook in reeksen van 10,neem dan weer pauze en herhaal dit zo'n 2 á 3 keer. In het begin niet téveel achter elkaar en téveel oefeningen doen,want dan krijg je écht last van je spieren. Ook gezond daarnaast eten: wat goed is zijn eieren(proteïnen zitten daarin),biefstuk(ijzer,voor de aanmaak van hemoglobine in rode bloedlichaampjes en de aanmaak van enzymen) eten en natuurlijk melk drinken. En--uiteraard --- een gezond slaap-waakritme,wat nogal eens vergeten wordt. Succes! ;-) Toegevoegd na 2 minuten: O ja,ff dit nog: wanneer je ziet,dat je vorderingen maakt,dan kun je het aantal oefeningen per training geleidelijk aan opvoeren,b.v. van 10 X opdrukken per push-up oefening naar b.v. 15 X en dan 20 X,afhankelijk van je conditie. Toegevoegd na 7 uur: ok,ik doe het zelf ook vaak,dat trainen met halters (ik heb ff een foto als tijdelijke avatar gedaan om te zien welke halters ik bedoel om mee te beginnen:níet gelijk van die grote,maar kleine halters dus). succes ermee :D Toegevoegd na 2 dagen: hallo. ik zal nog 1 X mijn "avatar " met kleine halter gebruik laten zien,regageer je dán nog niet,dan is 't over (qua antwoord,wat mij betreft). Ik hoop ,nógmaals,dat je d'r wat aan hebt(ik laat 't alléén maar zien om jóu te helpen als voorbeeld: na vanavond stop ik met deze ---persoonlijke--- avatar!) Toegevoegd na 2 dagen: mocht er géén bericht op dit voorbeeld komen van vraagsteller,dan verander ik gewoon mijn avatar weer= graag of niet deze tip. Avatar wordt binnen 24 uur ná nu weer gewijzigd.

Opdrukken is zeker goed!! Hier een filmpje http://www.youtube.com/watch?v=sm1K_pdVX0s als je die allemaal doet dan komt het wel goed, zolang je ook goed eet, veel proteines, kipfilet enzo, bananen :)

het is 1 van de vele oefeningen voor bepaalde spiergroepen . je hebt meerdere spiergroepen die allemaal hun eigen oefeningen nodig hebben . voor de biceps zijn weer anders dan voor de triceps. een oefening die ook heel goed is voor de schouderkom spieren is,je armen uitspreiden naar links en rechts [als een kruis sta je dan ]. en draai kleine rondjes met je armen ,hou dat maar eens een minuut vol. gaat dat op een gegeven moment makkelijk dan kan je iets in je handen nemen als extra gewicht. doe dit eerst en ga daarna maar push-ups doen . de volgende dag doe je het andersom dan zal je zien dat het ook nog uitmaakt in wat voor volgorde je de spiergroepen traint. wil je met gewichten gaan trainen let dan goed op dat je niet gaat knijpen in de gewichten wat dat geeft vervelende blessures.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100