Waarom rijden amateur wielrenners vaak op de autorijbaan.Dan ook nog dikwijls met 3 of meer naast elkaar??

Toegevoegd na 1 uur:
Levensgevaarlijk DAT GEDRAG VAN DEZE LUI

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Omdat ze denken dat verkeersregels niet op hun van toepassing is. Enige vervelende ervaringen gehad met zulke gasten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat een fietspad meestal te smal is voor meerdere wielrenners naast elkaar en ze dan bovendien een gevaar zijn voor andere, veel langzamere fietsers of eventuele tegenliggers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus dan maar op de rijbaan tussen de auto's? Ik ga er van uit dat de vraagsteller geen wedstrijden bedoeld.
Omdat dat wegdek veelal beter is dan fietspad, en ze dan geen last hebben van tragere fietsers. Ze overtreden echter welnee verkeersregels en vormen een gevaar voor autonomisten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Welnee=wel de
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze mogen pas op de baan rijden als ze met meer dan 15 wielrenners zijn en 2 begeleiders (auto) hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat er anders ongelukken gebeuren als ze op een fiets pad fietsen dan wint altijd de gene die vooraan begint want dan kan er niemand langs