Wat gebeurt er als je tijdens een vechtsport iemand dodelijk raakt?

je bent aan het kickboxen of iets in die richting en je deelt een klap/schop uit waarmee je je tegenstander letterlijk dood maakt.

moet je dan de gevangenis in of. . . .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.6K

Het beste antwoord

ik ben zelf 2x 2de van europa geworden met kickboxen
de kans dat je iemand dodelijk raakt is zeer reeel .
het gebeurt ,gelukkig, niet zo vaak maar mocht je het gebeuren dan licht het aan verschillende factoren of je je schuldig hebt gemaakt aan het toebrengen van letsel met de dood tot gevolg.
ben je doorgegaan na het eindsignaal.
als tegenstander zeer zwak is toch volledig het puin inslaan terwijl je weet dat hij het niet kan hebben.
een gevelde tegenstander toch nog even een tik verkopen.
dat zijn een paar van de factoren die bezwaarlijk kunnen zijn voor je .
als het autopsie rapport iets anders laat zien bv. hartfalen etc.
dan kunnen ze je niets aanrekenen .
onthoud dat als je vechtsport beoefend het de grootste kunst is je te kunnen beheersen,dat maakt de tegenstander verontrust omdat je dan helder kan denken .
als je agressief of opgefokt bent kan je niet helder denken
en is het ook niet verstandig om vechtsport te beoefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je hebt aan de politie wel iets uit te leggen. Vocht je binnen de regels en heb je getuigen die dat kunnen bevestigen. En heel belangrijk: Heb je al dan niet een motief?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan word je door de familie van het slachtoffer wel aangeklaagd voor dood door schuld,
dan zal de rechter bepalen in hoeverre je schuld hebt en of het opzet was of een ongeluk of wat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoort bij het risico van het vak, tenzij je duidelijk een regel hebt overtreden en dan nog alleen als dat een regel is die niet regelmatig bij zulke sporten wordt overtreden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan loop je het risico vervolgt te worden, maar dat is aan justitie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als alle voorzorgsmaatregelen genomen zijn en het is een officiele wedstrijd met scheidsrechter en dergelijke
dan is het gewoon pure pech voor het slachtoffer {en ook voor de "dader"}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het best mogelijk is om iemand van een veel lager niveau dood te slaan, maar omdat je in een kickbox wedstrijd tegen iemand van min of meer je eigen niveau vecht zal het niet snel voorkomen. Als het toch gebeurt hangt het van het geval af. Als je onverantwoordelijk hard te keer bent gegaan is het redelijk om gestraft te worden. Als het in een gewone wedstrijd gebeurt, ik bedoel dat iedereen netjes speelt, vind ik het niet redelijk zijn om iemand te vervolgen. Het is nou eenmaal een gevaarlijke sport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strafvervolging hangt af van de omstandigheden: Was het een officiele wedstrijd of een training? Was er begeleiding bij? Wat zeggen getuigen?
In voetbal komen spelers overal mee weg, zo lijkt het. Dus in een andere sport met regels zal dat ook wel zo zijn.