Waarom moet een sporter b.v. een voetballer zoveel geld krijgen?

Er zijn heel veel mensen die veel meer moeten doen voor hun geld. zwaarder lichamelijk werk of langer er voor naar school gegaan zijn. toch verdienen die vaak stukken minder dan sporters. Waarom is dat nodig?? (en dan bedoel ik sporters over de hele wereld.!)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
4.2K

Het beste antwoord

Dat móét ook niet - maar 't gebeurt. Simpelweg een kwestie van vraag een aanbod: er zijn VELE voetbalfans die graag veel geld over hebben voor een ticket en voetbal-prullaria en voetbaluitzendingen.
Dus is er ook veel geld beschikbaar om de best mogelijke voetballers aan te trekken zodat er nog meer geld aan de club verdiend kan worden.
Wat alleen helaas niet klopt is dat er ook zo veel belastinggeld naar toe gaat, naast de overige inkomsten die de clubs hebben. FC Heerenveen (of was 't nu FC Leeuwarden) was gewoon een failliet bedrijf - vervolgens pompte de gemeente er miljoenen in. Sorry hoor, maar dat vind ik niet kunnen voor 11 voetballers en wat reserve--spelers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Er moet niks. Dat geld wordt geheel vrijwillig afgestaan door de supporters.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen als ze eenmaal met hun kop op tv verschijnen een ander aanzien toebedeeld krijgen , en anderen menen daar meer voor te moeten betalen.
( Tokkies )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede sporter is schaars. Als er veel vraag naar zo'n sporter is, dan stijgen de prijzen.

Een extreem goede korfballer traint waarschijnlijk net zo hard als een prof-voetballer. Helaas worden korfballers niet veel gevraagd, dus zal het salaris een stuk minder zijn, terwijl de beste man of vrouw net zoveel inspanning verricht.

Schaarste bepaalt de prijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat snap ik ook niet, maar het is zo blijkbaar...

Maar ik snap ook wel als jij iets kunt wat niemand kan, kun je daar ook een bedrag voor vragen wat niemand ervoor kan vragen... Ze komen er dus wel mee weg...

(Ik zou wel eerst alle kosten die de politie maakt om zo´n wedstrijd tot een goed einde te brengen voor rekening van de sportclubs brengen. Wat zeiden ze tegen ons bij de waterleiding: De vervuiler betaalt... Dat zouden ze ook moeten doen voor prof-wedstrijden als de politie straten moet schoonvegen, de vervuiler betaalt...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwestie van vraag en aanbod: als iedereen zoveel van voetbal zou houden als ik werd er geen stuiver in verdiend. Die gasten die goed kunnen voetballen hebben gewoon de mazzel dat voetbal zo populair is en dat er miljoenen mee worden verdiend. Jij betaalt eraan mee zodra je (bijvoorbeeld) een Philips tv koopt, of een hypotheek afsluit bij ABN-Amro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft te maken met het unieke van (top)sporters en hoe hoog de publieke aandacht voor deze sporters. Als er een handjevol toeschouwers is voor bijv. een Nadal, dan zal zijn inkomen drastisch verminderen, omdat er zwartwit gezegd ook geen sponsors en media-aandacht zal zijn.
Bovendien zullen topsporters in een kortere periode hun werk kunnen doen dan een hardwerkende 'normale' mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpel; vraag en aanbod. Topsporters zijn er niet zo veel, dus die ene kan vragen wat hij/zij wil. Ondanks dat sommige natuurlijk absurd hoge bedragen verdienen dien je wel rekening te houden dat topsport niet een 9 tot 5 baan is. Een echte topsporter is dat 24/7. Met alles wat hij/zij doet moet rekening gehouden worden met het topsport bestaan. Dat is niet te vergelijken met een kantoor baan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het ligt er aan of hij/zij goed is, als hij/zij goed is, willen mensen er veel geld voor betalen. dat komt omdat ze diegene dan graag in hun team willen hebben. en dan moeten ze er wel een beetje goed bedrag voor betalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast het gegeven dat de ene sport meer tot de verbeelding spreekt van de 'grote massa' dan de andere sport, speelt ook nog mee dat bepaald sporten zich beter lenen mbt reclame uitingen.Bij een sport als tennis, of snooker bijvoorbeeld zijn de reclame borden zo maar een paar uur in beeld. Dit vertaald zich naar de hoogte van de sponsorgelden, waar vervolgens de sporters weer van profiteren. Daarom zal een sporter als een water poloër ook nooit een groot verdiender worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brood en spelen. Vraag en aanbod. Het systeem zowel in de voetbal, formule 1, basket, boksen ea is totaal scheefgetrokken en verziekelijkt. Indien de supporters werkelijk eens de waarheid moesten weten over de decandente levensstijl van sommige zogenaamde topsporters, je zou gewoon zelf een balletje gaan schoppen met de vrienden op een aardappelveld en nog meer plezier aan beleven. Slechts af en toe komt de waarheid aan het licht maar deze wereld is biezonder goed afgeschermd door managers, verzekeringsorganismes, sponsors en alle die er baat bij hebben dat deze grijze economie voor enkelingen blijft bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die een (relatief) uniek talent hebben, dat ook nog door velen wordt gewaardeerd, kunnen hiervoor een hoge beloning vragen.