Onder mijn stacaravan hangt een muffe lucht hoe krijg ik dit weg.

Deze vraag staat er niet bij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je een vaste wateraansluiting of een tank?

Antwoorden (5)

Met een vocht vreter en een luchtverfrisser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je afvoeren vervangen
daar komt de lucht vandaan
en wat kattegrit onder de caravan voor t eventuele vocht wat er ligt te absorberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De HG vochtvanger brengt de relatieve luchtvochtigheid in vochtige ruimtes terug naar een acceptabel niveau. Hierdoor worden alle nadelige gevolgen van een te hoge luchtvochtigheid, zoals condens, een muffe geur, schimmel, vochtplekken, ongedierte en houtrot voorkomen. De HG vochtvanger werkt op basis van vochtaanzuigende korrels. Het systeem is geluidloos en werkt zonder stroom of batterijen. De toegepaste, ronde vocht-vang-korrels hebben een groter absorptie-oppervlak dan de vaak toegepaste schilfers en door de ronde vorm ontstaat er bovendien meer ruimte tussen de korrels waardoor er meer lucht (met vocht) langs de korrels kan stromen. Tezamen met de, op een zo hoog mogelijk luchtcontact vormgegeven korrelkorf, resulteert dit in een vochtvanger die sneller is, langer zijn werk doet en bovendien tot wel 1,5 keer meer vocht uit de lucht onttrekt dan vergelijkbare systemen. Afhankelijk van de relatieve luchtvochtigheid werkt een HG vochtvanger met 450 gram HG vochtvangerkorrels 2 à 3 maanden in een ruimte van ca. 40 m3. Door de handige schenkkan is het weggooien van het opgevangen vocht geen lastig karwei meer. Dus geen gemors en vlekken! Door de dubbelwandige HG korrelkorf kunnen de handen niet in aanraking komen met de korrels. U houdt dus altijd schone handen. De HG vochtvanger is uitstekend geschikt voor in de caravan, boot, schuur, kelder, kledingkast of andere ruimtes in huis. Voor het makkelijk navullen van de HG vochtvanger, maar ook andere systemen, zijn er HG vochtvanger navulkorrels neutraal en lavendel, in hersluitbare flacon. De HG vochtvanger korrelkorf is ook los te koop. Door het vernuftige ophangsysteem kunnen één of meerdere korrelkorven eenvoudig aan een emmerrand worden gehangen en door de aanwezige pootjes kunt u de korf of korven bovendien eenvoudig in een kunststof teil of kunststof afwasbakje plaatsen. Hierdoor is dit systeem ideaal voor grotere of zeer vochtige ruimtes of voor ruimtes waar men langere tijd niet komt (bijvoorbeeld de winterstalling van de boot of caravan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Los van een eventuele lekkage, kan het een ventilatieprobleem zijn ?
Als je de onderzijden van de caravan naar de grond toe hebt afgedicht om de kou te weren, én je hebt géén luchtroosters / ventilatiekanalen aangebracht zodat de wind vrije doorgang onder de caravan heeft, dan kan dit vochtproblemen geven. Dit wordt versterkt als je eventueel ook isolatiemateriaal hebt aangebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik een goede merk luchtverfrisser