Tot hoeveel kg kan je op middenmaat shetlander?

Ik heb een verzorgshet. En ik wilde graag aan die eigenaar vragen of ik mocht beginnen met inrijden. Maar hoe zwaar mag je daar eigenlijk voor zijn? Ik ben nu 1.58 m. En 45 kg. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen je gewicht is belangrijk, maar ook je lengte. Want als je te lang bent dan zit je het paard alsnog in de weg. En is het balans vinden voor de pony ook moeilijker. (zeker als hij nog ingereden moet worden)
Ik weet niet zeker of je te zwaar bent. (daarom zet ik het in reactie) ik denk dat het qua gewicht wel kan, maar dat je qua lengte te lang bent. (Pas wel goed op met inrijden als dat niet goed gebeurt is het hele paard verpest!)

Antwoorden (1)

Dat ligt een beetje aan de exacte hoogte en de verdere bouw van het paardje, maar ook hoe lang jou benen zijn. Twee mensen die zelfde lengte hebben kunnen totaal andere beenlengte hebben. Je benen mogen niet voorbij de knieeen van de pony komen als je er op zit!!!

45 kg kan de gemiddelde shet wel hebben. Meestal ligt de grens bij 50 kg. Ik denk dat je lengte eerder een probleem is dat je gewicht. Als ik jou was, zou ik het gewoon aan de eigenaar vragen. Die kent jou en de shet het beste, en kan het beste inschatten of je er wel of niet op past.