Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben elleboogbeschermers eigenlijk wel nut tijdens het skeeleren, hoe moet je wel niet vallen om daar (hard) op terecht te komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
632

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Misschien als je naar achter valt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meest voorkomend letsel bij skeeleren is aan polsen en onderarmen, omdat je meestal naar voren valt en zal proberen de val af te weren met uitgestoken armen. Je kunt je dus inderdaad afvragen of je veel aan je elleboogbeschermers hebt. Beter zou je je polsen en onderarmen beschermen, maar ik denk dat niet erg bevorderlijk is voor je bewegingsvrijheid.
Het kan natuurlijk helemaal geen kwaad om plaatsen die je wel kan beschermen gewoon in te pakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gast5180;

De veiligste manier van voorover vallen is om met je armen je gezicht te beschermen en daarbij is de kans met je ellebogen hard de grond te raken tamelijk groot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal je verbazen hoeveel elleboogwonden ik van skaters al heb moeten verzorgen op de EHBO. Ik post altijd bij de jaarlijkse wedstrijden en de meeste wonden zijn toch wel knieen of ellebogen.
Daarnaast weet ik, toen ik zelf nog graag skeelerde, ik ook regelmatig schaafwonden had aan mijn ellebogen. Als je valt, val je toch wat opzij en komen je ellebogen eerst aan de beurt. Daarnaast trek je je armen omhoog als automatische afweer als je valt.
Ook als je op je billen valt (achteruit dus) raken je ellebogen snel de straat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding