Wat heeft een open bovenkant: een kano of een kajak?

Een vriend van mij denkt dat een kajak een open bovenkant heeft maar ik denk dat juist een kano een open top heeft. Wie heeft er gelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Een kano is van boven open, een kajak daar zit je echt "in"

Toegevoegd na 54 seconden:
"Een kajak is een kleine kano om mee te kunnen kajakvaren. Kenmerkend is dat deze kano van boven dicht is met een mangat of opening in het midden, waarbij de vaarder met de benen naar voren zit en met een dubbelbladige peddel vaart."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kajak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

kano ......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed zo
een kajak heeft een met zeil afsluitbare zitplaats, een kano heeft geen 'dek'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een canadese kano heeft alleen vertikaal staande randen. Een gewone kano heeft kleine dekjes. Een kajak heeft alleen een kleine ronde opening welke in sommige gevallen (bv wildwater of openwater) afgedenkt wordt met een dekje, welke voorkomt dat grote hoeveelheden water binnen komen bij omslaan of golven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kano heeft een open bovenkant