Het oceanium (het grote aquarium) is de mooiste in Nederland, die zou ik dus zeker bekijken.
Daarnaast is Rotterdam de enige dierentuin in Nederland met koningspinguins (de soort die koud moet zitten).
Ook papegaaiduikers zijn in geen enkele andere Nederlandse dierentuinen te vinden.

Op jonge dierengebied moet uiteraard een bezoek gebracht worden aan Faya, het baby-olifantje. Vergeet de jonge tijgertjes Gio & Vanni niet.

Tja, Bokito is uiteraard ook een must, je kunt niet in Rotterdam geweest zijn en Bokito niet hebben gezien.

Persoonlijk ben ik daarnaast ook altijd nog gek op het kleine grut: de zee-otters, prairiehondjes, stokstaartjes en gewone pinguins.

Tja, er is veel te doen in Blijdorp. In mijn ogen samen met Emmen de mooiste dierentuin van Nederland.
Have fun!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, genoeg keuze dus!
Annswers
13 jaar geleden
Uitgebreid antwoord en samenvatting van andere goede tips

Andere antwoorden (7)

oceanium en natuurlijk het nieuwe olifantje!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De leeuwen en de ijsberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bokito natuurlijk, Nederlands beroemdste gorilla!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk alles, alle dieren zijn leuk maar persoonlijk kijk ik graag naar spelende apen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gierenvolière, het is mogelijk hier op een giersimulator plaats te nemen waarbij men het gevoel ondergaat te vliegen als een gier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dieren die opgesloten zitten in een te klein hok.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarvoor moet je in Artis zijn. Ik vind dat ze dat in Blijdorp over het algemeen wel goed aanpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo? je ziet het toch sowieso dat de dieren opgesloten zitten en in vergelijking met hun ware leefomgeving in een veel te kleine ruimte zitten
domme vragen krijgen domme antwoorden.
als je een hele dag in blijdorp rondloopt kun je alles zien wat er is. . .dus ook al datgeen wat je zou moeten zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist in de laatste 20 jaar wordt er door een aantal dierentuinen juist heel veel aandacht besteed aan de leefruimte van een dier in een dierentuin. Er wordt gepoogd hun natuurlijke habitat zoveel mogelijk na te bootsen, er wordt gezorgd voor uitdagingen, waardoor ze zich niet vervelen.
Akkoord: De ruimte is kleiner dan in het wild, maar dieren die in dierentuinen geboren worden kun je niet meer uitzetten in het wild, het merendeel van deze dieren zal dat niet overleven en dat is pas zielig. Dieren worden door dierentuinen niet meer uit het wild gehaald. Alle dieren komen uit de eigen fokprogramma's of uitwisselingen met andere dierentuinen. Er zijn zelfs complete fokprogramma's opgesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja klopt maar de vraag is. . wat moet je zeker gezien hebben in dierentuin blijdorp. . .hoe je het ook went of keert. . .je ziet sowieso dieren in hokken/parkjes. . .toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar ze zijn niet te klein, tenminste niet in Blijdorp.
Annswers
13 jaar geleden
@ socrates; ja eens, hoe je het went of keert, je ziet zoweizo dieren in hokjes.
De uitgang. Anders ben je er niet geweest!

En er is onlangs een zebraveulen geboren.
Ook leuk om even naar te gaan kijken.