Is er weleens een kind verdronken tijdens de zwemles?

Zo ja, wat gebeurde er precies. Of zijn er gevallen van bijna verdrinkingen en ongelukken bekend tijdens de zwemles.

Toegevoegd na 28 minuten:
In nederland bedoel ik. Hoeveel in totaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.2K

Antwoorden (2)

Helaas wel.

Er zijn veel gevallen bekend, kijk maar even in de bron (google).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan er maar 1 geval uithalen (drie verschillende sites over hetzelfde duitse jongetje) alle andere artikelen bevatten een term verdrinken en een term zwemles, maar niet relaterend aan elkaar. Toch een plus voor het gevonden geval, had niet verwacht dat zoiets mogelijk zou zijn.
Ja, het komt helaas voor dat er kinderen zijn verdronken tijdens de zwemles.

Gemiddeld verdrinken er per jaar 3 tot 7 zeven kinderen in zwembaden.

Jaarlijks zijn er in zwembaden in Nederland ongeveer tachtig bijna-verdrinkingen.

Onder onderstaande link zijn de media berichten te vinden over (bijna) verdrinking in zwembaden;
http://www.verdrinking.nl/Zwembad%20ongevallen%20en%20%28bijna%29%20verdrinking.htm

Toegevoegd na 11 minuten:
Ongeveer twee derde van alle gevallen van verdrinking bij kinderen vindt in of rondom het ouderlijk huis plaats.