In de fitness school staan hometrainers en ligfietsen. Wat is het verschil in training/belasting van je spieren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik train op beide en merk dat je op een ligfiets iets comfortabeler zit. Op beide train je je beenspieren en verbrand je ongeveer evenveel vet in eenzelfde tijd. Ik kan me voorstellen dat je op de ligfiets iets meer vanuit je buik op de pedalen trapt en daardoor een iets zwaardere belasting op de buikspieren zet. Maar ik heb geen wetenschappelijk bewijs en praat alleen uit eigen ervaring. Wel een leuke vraag die ik zeker zal stellen de eerstvolgende keer. Het kan ook nog zo zijn dat er helemaal geen verschil is, dat heb je met wel meer apparaten.

Bij een goeie sportschool lopen instructeurs rond die je dit zo kunnen vertellen... Bij een slechte sportschool moet je sowieso niet komen ...

op een ligfiets spreek je meer je buikspieren en je hamstrings aan dan op een hometrainer. Gr. Simon www.optimaalsporten.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100