In de fitness school staan hometrainers en ligfietsen. Wat is het verschil in training/belasting van je spieren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 goede vraag

Het beste antwoord

Ik train op beide en merk dat je op een ligfiets iets comfortabeler zit. Op beide train je je beenspieren en verbrand je ongeveer evenveel vet in eenzelfde tijd. Ik kan me voorstellen dat je op de ligfiets iets meer vanuit je buik op de pedalen trapt en daardoor een iets zwaardere belasting op de buikspieren zet. Maar ik heb geen wetenschappelijk bewijs en praat alleen uit eigen ervaring.

Wel een leuke vraag die ik zeker zal stellen de eerstvolgende keer. Het kan ook nog zo zijn dat er helemaal geen verschil is, dat heb je met wel meer apparaten.
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij een goeie sportschool lopen instructeurs rond die je dit zo kunnen vertellen... Bij een slechte sportschool moet je sowieso niet komen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan ik zelf ook wel verzinnen!
Echter ik zit nu niet op de sportschool, ik ben nu thuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@molecuul Als je het antwoord niet weet op een vraag waarom wil je dan alsnog antwoord geven? Zonde van jouw tijd en zonde van de tijd van de vraagsteller
op een ligfiets spreek je meer je buikspieren en je hamstrings aan dan op een hometrainer.

Gr. Simon
www.optimaalsporten.nl