wie heeft hier de Elbrus beklommen?(berg in de kaukasus) en wat zijn je ervaringen?

ik wil deze berg (waarschijnlijk) als laatste opstap zien naar de Cho Oyu. deze berg is 8201 meter.
ik weet dus nog niet of de Elbrus daar de geschikte berg voor is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

De Elbrus is toch een kleine 3000 meter lager dan de Cho Oyu, dus of dat een ideale voorbereiding is, durf ik je niet te zeggen.

Als ik zo eens google op de termen Elbrus & Cho oyu in één zoekopdracht, dan vind ik toch wel een heel aantal sites waarop beiden genoemd worden.

Gezien het feit dat de Elbrus dus één van "The seven Summits" is (de hoogste bergen van elk continent), neem ik aan dat deze vaker als training gebruikt wordt voor het echte werk in de Himalaya.

In elk geval heel veel succes gewenst (en wees voorzichtig).

Ik neem aan dat je onderstaande site met informatie over de Elbrus al kent?

http://www.elbrus.org/