Waar kan je goed grote schepen bekijken?

Mijn vrouw en ik vinden het leuk om grote zeeschepen te kijken en fotograferen. We wonen in de buurt van Delft. Wat zijn de goede locaties waar veel containerschepen te zien zijn en wat makkelijk bereikbaar is? Afstand tot zo'n 30 km rond Delft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
14.8K

Antwoorden (8)

Bij IJmuiden natuurlijk. En daarna lekker een visje eten in een van de vele restaurantjes bij het strand. Ik weet niet of het 30 km van Delft vandaan is. Ik denkt ietsje meer, maar niet erg veel verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens kijken in de Botlek of gewoon in de Rotterdamse haven.
Om de schepen echt van dichtbij te zien moet je bij een zeesluis gaan staan, zeer indrukwekkend het manoeuvreren van die boten en sleepboten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Weet iemand ook een adres die ik kan aanhouden om dicht bij de giga zeeschepen te komen om te bewonderen?
Ik kan wel naar Rotterdam haven rijden, maar dan zie ik alleen maar havennummers op de borden, en zegt mij totaal niks.
Hopelijk kan kan iemand mij een gerichte aanwijzing waar ik moet zijn.
Hoek van Holland natuurlijk, maar daar zal je zelf al regelmatig komen (denk ik) als je graag de mega schepen voorbij wilt zien komen. Gewoon de boulevard aflopen naar Hoek van Holland strand en dan verder de pier aflopen tot het einde. Hier zie je de echte grote schepen die de waterweg niet eens op kunnen vanwege hun diepte/grote en welke dus afmeren op de maasvlakte. Heel leuk ook om bij het vissen op de pier te gaan kijken. Ik kom er zelf ook graag.

Toegevoegd na 2 minuten:
zelfs met het openbaar vervoer is Hoek van Holland makkelijk te bereiken. Leuk dagje uit en daarna een vissie eten bij het vispaleis op de boulevard.

Toegevoegd na 7 minuten:
of gewoon vanaf je computer thuis. De webcam van Dirkzwager in maassluis is gericht op de waterweg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar scheveningen en dan vooral in de avond prachtig is dat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het terras bij cafe Scheldezicht in Vlissingen. Je kunt nergens beter zitten. Het is aan de boulevard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoek van Holland thv pier, of ga naar de andere kant waar je vanaf de maasvlakte een mooi uitzicht hebt. Vanaf Delft de pont bij Maassluis nemen richting Rozenburg en dan kan je gelijk de baggerschepen thv de 2e maasvlakte bekijken. Havenrondvaart is natuurlijk leuk, maar zelf zoeken in het havengebied levert zat leuke plaatsen op waar vandaan de heel goed schepen kan bekijken.
Overigens geldt dat laatste net zo goed voor de haven van amsterdam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk in de Rotterdamse haven...!!!
De Rotterdamse haven bevat het grootse vrachtschip ter wereld!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de nieuwe waterweg tussen Rozenburg en Maassluis wordt meestal aangegeven als er groet schepen aankomen, maar meestal komen er elke dag een aantal langs!