Waar kan je goed grote schepen bekijken?

Mijn vrouw en ik vinden het leuk om grote zeeschepen te kijken en fotograferen. We wonen in de buurt van Delft. Wat zijn de goede locaties waar veel containerschepen te zien zijn en wat makkelijk bereikbaar is? Afstand tot zo'n 30 km rond Delft.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga eens kijken in de Botlek of gewoon in de Rotterdamse haven. Om de schepen echt van dichtbij te zien moet je bij een zeesluis gaan staan, zeer indrukwekkend het manoeuvreren van die boten en sleepboten.

Hoek van Holland natuurlijk, maar daar zal je zelf al regelmatig komen (denk ik) als je graag de mega schepen voorbij wilt zien komen. Gewoon de boulevard aflopen naar Hoek van Holland strand en dan verder de pier aflopen tot het einde. Hier zie je de echte grote schepen die de waterweg niet eens op kunnen vanwege hun diepte/grote en welke dus afmeren op de maasvlakte. Heel leuk ook om bij het vissen op de pier te gaan kijken. Ik kom er zelf ook graag. Toegevoegd na 2 minuten: zelfs met het openbaar vervoer is Hoek van Holland makkelijk te bereiken. Leuk dagje uit en daarna een vissie eten bij het vispaleis op de boulevard. Toegevoegd na 7 minuten: of gewoon vanaf je computer thuis. De webcam van Dirkzwager in maassluis is gericht op de waterweg

ga naar scheveningen en dan vooral in de avond prachtig is dat

Natuurlijk in de Rotterdamse haven...!!! De Rotterdamse haven bevat het grootse vrachtschip ter wereld!!!!!

Bij de nieuwe waterweg tussen Rozenburg en Maassluis wordt meestal aangegeven als er groet schepen aankomen, maar meestal komen er elke dag een aantal langs!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100