Is het erg dat ik rechtshandig ben en linkshandig schiet?

Ik ben rechtshandig en rechtsogig en ik heb een paar jaar geleden een boog gekocht en ben daarmee gaan schieten. Ik bleek met mijn verkeerde hand te schieten (ik schiet met links maar ben rechts), nu wil ik een grotere ,en betere, boog kopen maar kan ik die linkshandig kopen en heeft dat dan geen verdere effecten op het schieten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij is het andersom.
Of het erg is?
Ik durf de deur nog wel uit.

Antwoorden (5)

Dat kun je alleen zelfs beoordelen of je een linkshandige koopt.
Als je nu al een paar jaar met links schiet,dan zal het niet meevallen om nu ineens met rechts te gaan schieten.
Koop een boog die lekker in de hand ligt en waarvan jij denkt dat je er goed mee kunt schieten...of het nu met links is of met rechts...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en het heeft geen negatief effect? als het gewoon lekker in de hand ligt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee,dat heeft geen negatief effect..
Nee dat is niet erg. Deze vraag is trouwens ook eerder gesteld. Kan je daar ook rond neuzen;

http://www.goeievraag.nl/vraag/links-rechts-handig-volgens-berichten.8120

Het schijnt dat Lenardo da Vinci dit ook had en hij is toch een genie:

http://www.balancedmind.nl/beter-leren/leonardo-da-vinci-links-en-rechtshandig.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het doel van de schietsport in het algemeen is het jezelf bekwamen en te trainen een steeds beter resultaat te behalen. Al schiet je met je grote teen en is het resultaat goed of steeds beter ga er dan mee door. Zelfs een specialist zal je geen antwoord op je vraag kunnen geven. Hoogstens de service dat je een tijdje met een linkshandige boog mag schieten om voor jezelf de keuze makkelijker te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt inderdaad een linkshandige boog kopen, dat is het probleem niet.
Maar je zult je weer een periode moeten gunnen om aan de linkshandige boog te wennen.
Bij een linkshandige boog zit namelijk het "venster"rechts!
Je hebt nu met een rechtshandige boog geschoten waarin het "venster"links in het middenstuk zit.
Maar zoals voor veel dingen, alles is te leren.
Ideaal zal het nooit worden, als rechtshandige schutter zou ik zeggen, ga door met een rechtshandige boog en leer de juiste techniek.
Er zijn verenigingen in het land waar je terecht kunt voor instructie en training.
Kijk eens op de site van de NHB of de NNHF.
succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee het hangt het meest af van welk oog je automatisch dicht doet om te richten dit kan je testen door een klein driehoekje met je handen te maken en naar een voor werp te kijken door dit 3hoekje en met welk oog je DICHTDOET ik de boog die je wil rechter oog is een rechthandige boog