Hoe kan ik mijn armspieren versterken?

Ik wil graag mijn armspieren versterken, maar ik heb geen apparaten daarvoor, dus hoe kan ik ze ze zonder apparaten wel effectief (en snel) versterken.

PS: Ik heb GEEN geld voor trainingen dus het moet echt gratis zijn en thuis.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb dus ook geen gewichten en dergelijke.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je toch geen tijd voor als je
morgen naar Frankrijk gaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na frankrijk bedoelde ik

Antwoorden (10)

Door zoveel mogelijk opdrukken.
Door met gewichten je biceps te versterken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Je kunt ook andere voorwerpen als gewicht gebruiken. Hoeven niet perse de echte gewichten te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opdrukken. Lukt dat niet begin je tegen de muur aan. Lukt dat dan tegen de bank. Dan met een kruk en op de grond. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De biceps is misschien wel de makkelijkste spiergroep om thuis te trainen.
Het enige wat je nodig hebt is een paar gewichten.

En dat mogen ook kilopakken suiker of pasta zijn.
Of 1.5 liter flessen cola of water.
Of een krat.
Of een doos wasmiddel.

Oefeningen staan hier:
http://www.adversus.nl/fitness/trainen/bicepsthuis.html
en hier:
http://www.healthylives.nl/beweging/Fitness/Biceps-trainen

Hier een totaal programma voor 8 weken:
http://fitness.rubriek.nl/fitness/thuis_trainen.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kilopakken suiker, daar moest ik als kind mee oefenen toen m'n schouders telkens uit de kom vlogen ;-)
begin eerst maar eens de oefweningen te doen zonder gewichten je zal zien dat dat nog niet meevalt .
daarna kan je de oefeningen doen met alles wat je maar inje handen kan houden waar een beetje gewicht aan zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opdrukken
Jezelf dagelijks 60 keer optrekken aan een klimrek
Je armen zijwaarts horizontaal houden en dan 100 keer vuisten maken
Je tafel 100 keer 10 cm van de grond tillen
touwtrekken met je huisgenoten
etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Push ups is een goed begin. Maar ik zou je toch willen aanraden op zoek te gaan naar gewichten, ik heb er laatst 2 van 1,5 kilo gekocht voor 4 euro, het is nu weer uitverkoop dus even goed zoeken en anders misschien via Marktplaats of op rommelmarkten.

Uiteraard kan een pak suiker ook of een fles cola, nadeel daarvan is alleen dat het pak suiker bijvoorbeeld erg lastig vasthoud, zeker als je je triceps mee wilt pakken en bij een fles cola beweegt de vloeistof mee en dit kan onnodige en verkeerde verkrampingen in je spieren veroorzaken.

Naast de push ups kan je zonder gewichten nog een triceps oefening doen, ga voor een laag tafeltje staan (salontafel) met je rug ernaar toe, zak door je knieen met je handen achter je en zak tot je ellebogen achter je een hoek van 90 graden halen. Daarna laat je je steeds zaken en druk je weer op naar 90 graden. Herhalen tot je niet meer kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met gestrekte armen allerlei gewichten tillen (b.v. de al genoemde suikerpakken).
Een rekstok in de deurpost bevestigen en dan optrekken. Die dingen kun je op Marktplaats voor weinig geld kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okè geheel gratis
vul 2 lege flessen met water en gebruik ze als halters
als je iets gevorderd bent vul de flessen met zand en kleine stenen erin zodat je meer gewicht krijgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat `snel`kun je beter direct vergeten. Een goed resultaat kost nu eenmaal tijd.

En verder, indien dat `snel`zo heel belangrijk voor je is, zul je minimaal veel flexibeler moeten worden.

Uiteraard begrijp ik best dat het mogelijk is dat je geen geld voor trainingen en gewichten hebt.

Dan zul je moeten trainen met je eigen gewicht. En daar hoef jij je niet voor te schamen. Veel prof. bodybuilders zijn zo begonnen!

Dus opdrukken, al eerder genoemd, is mooi, maar die oefening is voornamelijk goed voor je borstspieren. Uiteraard pak je de armspieren zijdelings even mee.

Ga naar het bos en zoek een mooie boom uit met een stevige zijdelingse tak waar je net bij kunt. Plaats je handen over die tak, en ga jezelf optrekken. Dus met behulp van je armspieren, je kin op die tak kunnen leggen. Als je dat 15 keer kunt, ben je al een hele piet!

Ga touwtje springen! Je kunt er om lachen, maar vele prof. boksers doen het! Je traint er je onderarm spieren mee, en met name je uithoudingsvermogen.

Zorg voor gezonde voeding. De wil om je spieren te versterken is prachtig, maar als je ondertussen veelal junk food eet, zullen resultaten nog langer op zich laten wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik trainde zelf vroeger thuis zonder gewichten was geen geld voor er is al veel gezecht maar ik mis nog wat ik vroeger veel deed is op je handen staan tegen de muur,voor de schouderspieren succes

Toegevoegd na 2 minuten:
ook de armen worden hier dikker van

Toegevoegd na 28 minuten:
en dan een stuk of tien keer opdrukken vergat ik er helemaal bij te zeggen