Welk spel ken jij met speelkaarten ?

Weet je de spelregels ook, en wil je die hier uitleggen?

daarnaast ben ik nog op zoek naar de regels van het spel 'Boeren".

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.9K

Het beste antwoord

"Boeren" is een drinkspelletje voor in de kroeg en gaat als volgt:

De gever begint bij de deelnemer links van hem een kaart open op tafel te leggen en daarna de speler links van die speler enz.

Als er een deelnemer een boer gedraaid krijgt, dan mag hij een drankje bestellen, wat hij ook wil, maar in de originele hoeveelheid (dus niet een halve liter wodka bijvoorbeeld).

De deelnemer die de tweede boer gedraaid krijgt mag proeven aan het bestelde drankje (proeven varieert van je lippen natmaken tot en met het drankje bijna leegdrinken).

De deelnemer die de derde boer gedraaid krijgt moet het drankje ad fundum leegdrinken (in één keer dus).

De deelnemer die de vierde boer gedraaid krijgt, moet het drankje betalen.

Indien deelnemer nummer drie weigert het drankje leeg te drinken, moet hij (zij) het betalen.

Hierna begint het spelletje weer opnieuw, waarbij de deelnemer links van de gever de nieuwe gever wordt.

Natuurlijk pauzeert de gever bij het draaien van iedere boer tot de bijbehorende opdracht uitgevoerd is.

Ik heb het in mijn studententijd vaker gespeeld en ben ook vaker met een zwart gat in mijn herinnering de dag erna wakker geworden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

BOEREN ken ik niet...

Ik kan wel pokeren en jokeren (en nog wel een paar). Maar om nu hier helemaal de spelregels uit te leggen...
Zie sites:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Poker, pesten en ezelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oh ja, pesten... Zo simpel, dat ik het bijna vergeten was...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toch één van de leukste kaartspellen zonder muntjes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klaverjassen natuurlijk! Leuk spelletje ter ontspanning ende vermaeck. (Maar dan niet op z'n Amsterdams.)

Beknopte spelregels in de link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is boeren niet het spel dat je afhankelijk van het aantal spelers een aantal sets van vier verdeeld over de spelers [geschud] en dat iedereen telkens tegelijkertijd één kaart doorschuift naar degene die rechts van hen zit tot er iemand vier gelijke kaarten heeft. Vervolgens moest je je duim op de tafelrand leggen en wie de laatste was had verloren. het kon ook met je hand in het midden op tafel leggen en dan wie het laatst reageert door hem er bovenop te leggen heeft verloren.

Verder ken ik 31'en, 21'en, pokeren [maar daar zijn heel veel vershillende regels voor], patiencen, liegen en pesten. Om deze regels allemaal uit te typen wordt wat lang, als je in iets geinteresseerd bent dan moet je het maar even laten weten :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
blackjack (kun je rijk mee worden)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Patience...
Is goed om alleen te doen, mocht je geen tegenspelers hebben!

Voor speluitleg, zie onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Crepette, kun je alleen spelen, maar leuker is met z'n twee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedoel je boerenbridge? Bij dit spel voorspel je hoeveel slagen je zult halen, aan de hand van je kaarten. Bij iedere nieuwe ronde heb je een kaart minder in je hand, tot je eindigt bij de laatste ronde, met maar een kaart. Deze kaart moet je ongezien op je voorhoofd plakken, zodat iedereen kan zien wat de ander heeft, behalve jezelf. En jij lekker gokken of je die laatste slag gaat halen.
Verder: rikken, hartenjagen, schoppenvrouwen...

Toegevoegd op 27-04-2009 10:20:21
mocht het boerenbridge zijn, hierbij de spelregels: