Wie heeft er ervaring met slenderen?En werkt het ook echt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
6.6K

Het beste antwoord

Slenderen is een manier van bewegen, waarbij gebruik wordt gemaakt van zes gemotoriseerde gymnastiektoestellen, die elk gedurende tien minuten de spieren in een apart gedeelte van het lichaam stimuleren: benen, dijen, heupen, buik, borst en bovenarmen. De beweging van de apparaten verstevigt spieren, stimuleert de bloedsomloop en vergroot de zuurstoftoevoer. Na een uur slenderen is elke spiergroep aan bod geweest.

Ik heb dit samen met een vriendin een tijdje gedaan. Je ligt op die gemotoriseerde banken en doe wat lichte oefeningen die dan extra helpen bij het 'slank worden'. Je valt er niet echt van af, want je verbruikt nauwelijks energie, maar je gaat er wel iets strakker van in je vel zitten.

Ik ben er snel mee gestopt, want echt 'sporten' is het niet. Je wordt als het ware bewogen op licht schuddende banken. Je hebt niet het voldane gevoel dat je kunt hebben na intensief bewegen zoals bij fitness, zwemmen, een flink stuk wandelen of fietsen, hardlopen etc.
Calorisch verbranden doe je nauwelijks.

Maar er is wel resultaat te zien. Dus als je er vooral slanker uit wilt zien en niet echt van intensief sporten houdt, kan dit een oplossing zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je laat de apparaten het werk doen en die werken wel.
Waarvoor zou het moeten werken?

Ik had een vriendin die zwaar ziek was (MS) en die
ging slenderen omdat ze zelf niet goed kon bewegen.
Ze is overigens al een poos dood.
Dus daarvoor heeft het ook niet geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb geen ervaring met slenderen maar weet wel dat alles werkt maar alleen voor dat gedeelte wat word belast ,sta je b.v op een apparaat die je heupen beweegt krijg je soepele heupen enzv ik hoop dat je met deze tip zelf goed leert te kijken en beoordelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geslenderd omdat ik hypermobiel ben en bekkeninstabiliteit. Ik vond het heel erg fijn en heeft me zeker geholpen in die tijd. mijn lichaam kon langzaam kracht opbouwen. Het is geen manier van afvallen of iets dergelijks (wel in combinatie met dieet natuurlijk) maar alleen van slenderen val je niet af ik geef dit antwoord ook maar erbij omdat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt met werkt het echt. het is natuurlijk wat verwacht je ervan en waarom ga je slenderen.

gr cindy