Wat betekent MP4-26, de type aanduiding van Vodafone McLaren Mercedes?

Is het ergens op gebaseerd of zit er helemaal geen logica achter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Formule 1
1.3K

Het beste antwoord

Dat is de model naam van de formule 1 auto,
Zo had je in 2010 gebouwde mp4-25, en dit jaar mp4-26

Toegevoegd na 47 minuten:
McLaren's early cars were named simply with the letter M followed by a number and sometimes a letter denoting the model. Since the 1981 merger with Project Four, the cars have been called "MP4/x", or since 2001 "MP4-x", where x is the generation of the chassis (e.g. MP4/1, MP4-22). "MP4" stood initially for "Marlboro Project 4", so that the full title of the cars (McLaren MP4/x) reflected not only the historical name of the team, but also the names of the team's major sponsor and its new component part. Since the change of title sponsor in 1997, "MP4" is now said to stand for "McLaren Project 4".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zover was ik ook nog wel, lol, maar ik kan de letter - cijfercombinatie MP4 - 26 niet helemaal bevatten, de M zou op McLaren kunnen duiden? Maar P4-26?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
McLaren Project 4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je toevoeging, daar was ik naar opzoek, dat wordt een best antwoord erbij voor jou:) thx