Welke 3 sporten zijn het meest populair in Nederland?

Qua kijkcijfers op tv meegerekend

Wil graag actief en passief weten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag een +

Het beste antwoord

Volgens onderstaande bron zijn de meest beoefende sporten (2009): Fitness, zwemmen en wandelen.
Als je de bedoeling met je vraag hebt dat het juist sporten moeten zijn die ook in sportprogramma's op tv te zien zijn dan wordt het antwoord voor de meeste beoefenaars: zwemmen, wielrennen, hardlopen.

De populairste sporten passief zijn voetbal, golf en tennis.
Deze 'top 3' is niet alleen gebaseerd op tv-kijk-gedrag, maar ook in combinatie met gerelateerde zoekopdrachten op internet. Er is dus gekeken naar de totale belangstelling ervoor.

Qua totaliteit (beoefenen+belangstelling) is de top 3: voetbal, fitness en golf.

Schaatsen is bijvoorbeeld zeer populair op tv, maar heeft relatief weinig beoefenaars en bridge heeft weer relatief veel beoefenaars maar is niet tv-geniek.
Golf staat op de 20ste plaats wat betreft het aantal beoefenaars, maar staat op de 2e plaats qua belangstelling.
Door dit soort scheve verhoudingen is het antwoord op je vraag wellicht iets anders dan menigeen (mezelf meegerekend) dacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voetbal, tennis & wielrennen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voetbal,schaatsen,en wielrennen.
Deze trekken enorm veel toeschouwers op tv en in de stadions.
En wordt ook nog eens door veel mensen aktief beoefend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Actief 1. Voetbal
2. Tennis
3. Bridge

Passief: Voetbal, tennis en schaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar een SPORTprogramma gaat kijken: voetbal, voetbal en voetbal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voetbal, voetbal en...v...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij Voetbal, schaatsen en Formule 1