Wat zijn postitieve en nuttige bezigheden?

Ik moet huiswerk maken van de psycholoog en een half uur per dag aan mezelf besteden. Maar wel met nuttige en postieve dingen. Strijken bv is heel nuttig, maar niet positief...Ik xbox graag, maar dat is weer niet nuttig! Help

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen: een uurtje goeie vragen beantwoorden is nuttig en positief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@hilbert
Jawel hoor, ik vond het alleen een beetje flauw antwoord en heb het daarom maar als reactie gezet.

Het beste antwoord

Positief zijn de dingen die jou energie geven. Ik weet zo niet wat dat is, omdat ik je niet ken. Maar ik snap wel heel goed wat de psycholoog bedoeld. Het zijn bezigheden die bijdragen aan je herstel en die niet alleen maar afleiden.

Ik ga gewoon een hele riedel opnoemen misschien zit er wat voor je tussen;
* tekenen, schilderen, boetseren, kaarten maken, mozaïeken en andere creatieve bezigheden
* kleding maken, tassen maken, borduren, en andere handwerken/handenarbeid bezigheden
* een boek schrijven, gedichten maken, brieven schrijven, bloggen etc.
* wandelen, yoga, hardlopen, tennis, zwemmen en andere sportieve bezigheden
* bezoek van vrienden, terasje pakken, iemand bellen, en andere sociale contacten.

Wat er in ieder geval niet bij hoort is tv kijken, gamen, slapen. Volgens mij valt dat in de categorie vluchtgedrag. Alhoewel niks meer opfrist dan een lekker dutje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Actief bezig zijn!.Ga lopen.Dit is voor je conditie goed,en voor de hersenen is dit ook super want je verwerkt op deze manier op een heel rustige manier gedachten.Je kunt een mp3-speler meenemen met leuke muziek.Dit helpt mij heel goed om dingen waar ik mee zit een plaats te geven.

Ook kun je in een winkelcentrum gaan lopen en mensen die alleen lopen aanspreken en je voorstellen en vragen hoe het met ze gaat.Dit klinkt misschien vreemd en je zult van de 10 mensen 8 tegenkomen die heel vreemd kijken of snel doorlopen maar ook zul je heel vriendelijke mensen tegenkomen die gewoon een leuk praatje met je willen hebben,ik vind dit heel positief.Of het nuttig is?Je ontdekt kanten van mensen die je normaal gewoon voorbij was gelopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets in je huis mooier maken of leuker neerzetten, wat plantjes in je tuin planten, een schilderijtje ophangen... Een email schrijven aan iemand die je al te lang niet meer hebt gesproken, bellen met 'n oude vriend en afspreken om eens bij te praten.

Ik vind strijken trouwens wel positief en nuttig, als de hele handel weer gestreken in de kast ligt heb je best iets om trots op te zijn. Maar leuk is anders!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens ( indien mogelijk) de tuin bijharken, schoffelen.
Je kamer opruimen, een paar rondjes hardlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat je psycholoog 'nuttig' bedoeld als in dat het je gedachten vrij maakt en dat je je er beter door gaat voelen.
Xbox stompt je gedachten van jezelf af.
Misschien is het een goed idee om naar buiten te gaan en foto's te maken van mooie dingen, dat kan een bloem zijn of een ander detail wat je opvalt.
Pak desnoods eerst de fiets, is er bij je in de buurt een mooie omgeving?
Kijk naar details en maak er op het eind een boekje van ( kan digitaal)
Schrijf er wat bij, meestal helpt het ,van je afschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel vragen stellen op deze site
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kasten opruimen, oude troep die je nooit meer inkijkt weggooien zodat je alleen leuke fijne dingen overhoudt in je kast
anneliez
13 jaar geleden
Ga wat langer wandelen of spelen met je honden.ik neem aan dat het je eigen honden zijn op je avatar.Maak een lekkere lange wandeling met ze.of speel met ze.Nuttig en positief voor jou en je honden.