Hoe moet je richten bij darts?

Men zegt dat je moet focussen op de plaats waar je je pijl in het dartbord wil.
Daarna breng je de pijl ter hoogte van je dominante oog, achteruit en gooien volgens parabolische vlucht.
Als je de pijl ter hoogte van je oog brengt heb je toch de flight maar het dartbord niet meer in zicht?
Moet je het dartbord ten alle tijde in je zicht hebben?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Sport
2.1K

Antwoorden (1)

Je moet er helemaal niet zoveel over nadenken en gewoon gooien. Na veel oefenen gooi je automatisch beter... het is geen hogere wiskunde. Voor de rest kun je ook goed bij de pro's zien dat bijna iedereen anders gooit.

Wel altijd het dartbord in zicht houden, specifiek natuurlijk het vakje waar je op wil mikken. Je kijkt nooit naar je pijlen.
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Prima antwoord. Niets aan toe te voegen. + 1 voor dit antwoord!