Wat kan ik met mijn oppaskinderen gaan doen?

Ik moet morgenochtend op 2 kinderen passen van 3 en 4 bij hun thuis. Er ligt niet veel speelgoed, er liggen wel wat blokken en treintjes met spoor, maar daar zijn ze snel op uitgekeken en maken ze alleen maar ruzie om. Cakejes of koekjes bakken kan wel, maar dat is ook al wel snel klaar. Ik ga er vanuit dat het morgen gaat regenen, dus naar buiten gaan kan ook niet echt, ik heb geen auto, dus ergens heen gaan met ze kan ook niet. Ik heb het idee dat hun ouders ze behoorlijk vaak voor de tv neerzetten. knutselspullen heb ik daar nog nooit zien liggen. Heb er al wel naar gezocht, maar ik heb het idee dat ze het of gewoon niet hebben of dat het ergens in een doos ver weg ligt waar ik niet bij kan en ik ga ook niet hun hele zolder overhoop halen om tussen die 100 dozen die ene doos te vinden met knutselspullen erin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.2K

Het beste antwoord

Knutselen is een optie. Ik heb kleinkinderen in die leeftijd en vaak pakken we een Whekamp gids of zoiets en dan gaan we een mevr. en men. uitknippen en die krijgen daarna van alles.
Zoals allerlei kleding, een bankstel, t.v.,stoel, koelkast enz.
Als we alles hebben uitgeknipt, plakken we het op een vel papier en zo hebben we uren vermaak en het kost alleen wat lijm.
Veel plezier met die 2 morgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke +, als we weer een keer zo`n boek op de mat vinden ga ik hem hiervoor bewaren, denk nl dat die van ons (bijna 5) dat ook leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ff voor de duidelijkheid, het zijn er niet bijna 5, maar hij is bijna 5 jaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja wat een leuk idee!!

Andere antwoorden (9)

Je hebt niet veel nodig hoor om kinderen te vermaken.

Je kunt gaan voorlezen en daarna samen een toneelstukje doen. Vervolgens ga je verder met het boek waarin je aan het lezen was en dan zet je muziek op en ga je dansen.

Dan laat je ze nog even spelen. Ze moeten ook leren om zichzelf te vermaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een doos ..gat erin en poppenkast spelen..ieder om de beurt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga met ze naar een speeltuintje, of ga eventjes naar buiten met ze , of lees ze voor! laat ze tekenen! is er geen teken spul? koop dan desnoods zelf wat of vraag aan de ouders!ga een balletje trappen met ze! kort om er zijn veel dingetjes die je met ze kan doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"ga met ze naar een speeltuintje, of ga eventjes naar buiten met ze "
De vragensteller zegt toch dat ze beker morgen niet naar buiten kan omdat hij (zij) denk dat het gaat regenen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zo ''aangevallen'' heb ik ook wel gelezen, ik geef suggesties, het gaat heus niet de hele dag regenen, en van natte grond gaat niemand kapot aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh, het was helemaal niet de bedoeling om jou 'aan te vallen', gaf alleen een reactie omdat de vragensteller liever niet naar buiten ging. Sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag op de reclame een doos viltstiften bij de HEMA voor maar 4 euro ;-)
Als je het leuk vindt om met ze te knutselen kun je natuurlijk altijd zelf wat knutselspullen meenemen. Helemaal als ze dat thuis niet hebben is de kans groot dat ze dat erg interessant vinden! Wat mijn oppaskindjes naast knutselen altijd geweldig vonden was verstoppertje (gewoon in het huis) of ik zie ik zie wat jij niet ziet. Daarnaast lagen ze helemaal in een deuk wanneer we gingen dansen op muziek en dat wanneer je de muziek op pauze zet je allemaal in de pose moeten blijven staan waar je op dat moment in stond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou paardje rijden
of 123 wie niet weg is gezien
of gewoon bezig zijn met de kinderen en stoeien er zijn zo veel manieren om gewoon bezig te zijn met de kinderen
zo vb je laat ze recht staan op een stoel en elk op zijn buert verplaats je ze op u rug en zing een liedje in tussen tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje voor de antwoorden, wel oppassen met verstoppertje in huis hoor! :P
Vraag aan die ouders wat de kinderen normaal doen en waar het speelgoed staat. Het moet er toch zijn, hoop ik voor de kinderen en voor jou. Koekjes bakken is inderdaad altijd wel een succes. Kinderen van die leeftijd kunnen zich ook nog niet zo lang concentreren (behalve voor de tv).

Plan niet te veel maar verzin wel wat dingen om te doen.
Op die leeftijd doet klei het trouwens altijd erg goed! Kleuren en knippen en plakken doet het altijd goed. Een boek voorlezen als ze al wat meer hebben gedaan of als ze hun tussendoortje krijgen.
Naar de speeltuin wandelen als het iniet te nat is! Dan ben je even bezig met wandelen. Eventueel neem je het tussendoortje mee naar de speeltuin. Een kinderboerderij is dan ook altijd nog een optie als die in de buurt is.
En als het wel te nat is: gewoon wandelen.
Een cd aanzetten en gaan dansen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afwisselen. Spelletjes met beweging zijn leuk, en knutselen is leuk. Maar een poosje voorlezen is dan weer goed om ze tot rust te laten komen. De meeste kinderen zijn gek op voorlezen!

Knutseltip: misschien kun je een paar oude tijdschriften meenemen en een collage maken met elkaar. Laat ze lekker dingen uitscheuren of knippen die ze mooi vinden en er wat moois van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verstop een voorwerp in de kamer en dan maar zoeken .
En met hele kleine voorwerpen kun je beginnen met koud of warm .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik zou doen is, neem ze mee naar het speeltuintje als die er is en een bal. Speel daar of thuis verstoppertje of tikkertje.
Met play dough kleien kan.
Tekenen
Voorlezen of samen lezen kan
Ga samen gesuikerde appels maken (kan een kliederboel worden... :(

Koop een pet of t-shirt of vraag of je er een mag gebruiken om ze er op te laten tekenen.
Film kijken. Maar dat doen ze al veel...
Knikkeren
Kleuren
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet. Altijd leuk!
Liedjes zingen

Toegevoegd na 1 minuut:
Verkleden is ook erg leuk