wat is het verschil tussen een bal van de zaalvolleybal en de beachvolleybal?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Sport
5.6K
Peddie
een jaar geleden
Beachvolleybal is met twee personen dus wel handig dat de bal wat langer in de lucht hangt.

Antwoorden (1)

Een beachvolleybal is veel zachter en lichter dan een zaalvolleybal. De zaalvolleyballen zijn gemaakt van leer om robuuster te zijn. Bij zaalvolleybal draait het allemaal om kracht, de zwaardere bal beweegt snel en kan ook veel harder worden geraakt.
De lichtere beachvolleybal is ook iets groter. Door deze combinatie kan de bal gemakkelijker in de lucht zweven.
SimonV