Hoe moet ik lange haren met surfen doen?

Hoi, ik heb best wel lange haren(net onder m'n elleboog) en ik ga binnenkort dus weer surfen. Vorige keren had ik m'n haren gewoon met een normaal elastiekje(zonder zo'n ijzer dingetje) in en daar ging m'n haar dus omheen knopen omdat er door de golven echt heel veel klitten in komen. Ik heb dus gelezen dat het handig is om dan je haren los te doen maar ik kan echt niet m'n haren los doen in water, bij mij komt het altijd in mijn gezicht of knoopt het om dingen heen of gaat het irriteren dus weten mensen wat dan handig is om met mijn haren te doen wanneer ik ga surfen? En dan ook iets dat goed blijft zitten, niet dat ik alles vaak opnieuw in moet doen ofzo.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Sport
4.7K

Antwoorden (3)

Misschien lukt het om een knot te maken zoals hier:https://www.andrelon.nl/inspiratie/tutorials/video-tutorial-nonchalante-knot-maken.html?gclsrc=aw.ds&gclid=EAIaIQobChMIuuPW_-j16gIVTOd3Ch2ixQEUEAAYASAAEgLLjfD_BwE.
Een knot blijft lang zitten.Maar misschien is je haar daar net wat te lang voor. Probeer het eens.
3 jaar geleden
Ik had hetzelfde idee als Pieterke. Als je de knot dan na het surfen losmaakt, kun je er wat antiklitspray op spuiten, dan borstel je er zó doorheen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Overweeg het (losjes) te vlechten.