Waarom zijn de meeste paddo's verboden, maar truffels niet?

En hoe lang kun je gedroogde truffels bewaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vraag en uitleg hebben eigenlijk niks met elkaar te maken.
zondag
13 jaar geleden
Champignons, cantharellen en oesterzwammen zijn ook niet verboden.

Antwoorden (3)

Paddo's hebben onder de juiste omstandigheden een hallicunerende werking, en truffels niet.
Daarom vallen paddo's onder drugs, en paddo's niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad paddo's vallen onder drug, maar paddo's niet ;P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
trouwens wel het enige goede antwoord +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt truffels.
zondag
13 jaar geleden
Mag het ook "hallucinerende" zijn? Of ben jij al aan het hallucineren met dat "hallicunerende"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha! Dat lijkt er wel op ja!
Alle verboden paddo's staan op een lijst die ooit iemand heeft gemaakt. maar aangezien er honderden paddo's en truffels zijn die psylocibine bevatten zijn er altijd soorten die nog niet verboden zijn.
Ik weet niet hoelang je gedroogde truffels kunt bewaren. maar ik zou ze in de vriezer gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste paddestoelen zijn niet verboden.
Dus de vraag klopt niet.