Hoe vind ik een NL-talige parachutespring instructeur in buitenland?

Iemand wil gaan parachutespringen voor eerste keer, maar niet in Nederland of België maar liever in Italië of zo.

4 jaar geleden
in: Sport
4.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als ik vragen mag, waarom in het buitenland? Nederland kent 2 van de beste opleidingen ter wereld ( Teuge en Texel ) en juist komen veel mensen uit het buitenland hier heen om hun opleiding te doen.

Antwoorden (1)

‘Italië of zo’ lijkt vooral op Frankrijk neer te komen, maar Senegal en Marokko zijn ook mogelijk.
Frankrijk is van oudsher het land waar al in de zestiger jaren van de vorige eeuw tal van Nederlanders sprongen toen dat (lang geleden dus) in Nederland nog nergens op regelmatige basis gedaan werd. Ik denk dat dat de oorzaak is dat er nog steeds een band met Frankrijk is.

Er zijn twee ‘Nederlandse’ paracentra die in bepaalde maanden actief zijn in het buitenland:
Airmoves Skydiving en Airboss Skydiving
https://www.parachute.nl/456.html

Is Airboss aangesloten bij een landelijke branche organisatie?
Wij zijn aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart (KNVvL), afdeling parachutespringen. Al onze instructeurs beschikken over bevoegdheden en diploma’s die door de KNVvL zijn afgegeven.
Airboss is actief in Frankrijk en Senegal https://airboss.nl/nl/skydive-vakanties/

Airmoves Skydiving is actief in Soulac-sur-Mer in Frankrijk (juli en augustus), en ook in
Beni Mellal te Marokko (december en januari).

De opleidingen zijn op Nederlandse leest geschoeid:
“Deze paracentra bevinden zich niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland. Alle paracentra die bij de afdeling parachutespringen zijn aangesloten maken gebruik van KNVvL instructeurs met door de afdeling uitgegeven instructiepapieren en zijn verplicht om zich aan de veiligheidsreglementen (BVR) van de afdeling parchutespringen te houden.”
https://parachute.nl/progeka01.html

Het lijkt er volgens de informatie op de websites zeer sterk op dat het in deze centra Nederlandse instructeurs zijn. Met namen zoals Sjon en Ron. Maar vraag voor de taal waarin de opleiding gegeven wordt toch even extra na bij de betreffende opleiding, voordat u uw plannen alvast op een school baseert waar t.z.t. toevallig toch alleen een Nederlandse chef-instructeur blijkt rond te lopen!

Overigens zijn er van een andere aanbieder, Kilroyworld, ook partnerbedrijven in Australië en Kaapstad, maar ik verwacht daar op regelmatige basis geen Nederlandse instructeurs. (https://www.kilroyworld.nl/activiteiten/skydiven?activity=69 )
4 jaar geleden
Piacenza
4 jaar geleden
Wow! Bedankt!