hoeveel proteine moet ik nemen?

ik ben zaterdag begonnen met trainen voor een triathlon,
daarbij loop ik 3 x in de week hard.. en vandaag ben ik ook begonnen met krachttrainingop fitness, hier heb ik zo'n grote pot proteinen gekocht.. mijn vraag is: hoeveel scheppen proteïnen kan ik nemen per dag, dat het nog gezond is en het wel effect heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Vrijwel altijd zit er een maatschep bij de pot proteïnen. Deze is tussen de 20 en 30 gram. 1 schep na het sporten en 1 voor het slapen. Is meer dan voldoende. Zeker als je ook eiwitrijke voedsel neemt, zoals kip.
Geen idee welke proteïnen je nu hebt. Maar ik zou Whey poeder aanraden. Hoogste kwaliteit voor eiwit. Bijvoorbeeld Whey perfection van bodyenfitshop.nl. Krijg je er gelijk een goede shakebeker bij ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Eiwitten/proteinen worden zeer veel gebruikt bij krachtsport. Lees anders eens op dutchbodybuilding.com. Zeer goede site met leuke trainingsschema's op de forums.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou een maaltijd vervangen door een proteïne shake en nog eentje tussendoor nemen.
B.v. ontbijt is shake, dan lunch en om 4 uur nog een shake en om 7 uur warme maaltijd.

Toegevoegd na 28 seconden:
Maar dat zou ik alleen maar op de dagen doen dat je hard loopt.