Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel proteine moet ik nemen?

ik ben zaterdag begonnen met trainen voor een triathlon,
daarbij loop ik 3 x in de week hard.. en vandaag ben ik ook begonnen met krachttrainingop fitness, hier heb ik zo'n grote pot proteinen gekocht.. mijn vraag is: hoeveel scheppen proteïnen kan ik nemen per dag, dat het nog gezond is en het wel effect heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
794

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vrijwel altijd zit er een maatschep bij de pot proteïnen. Deze is tussen de 20 en 30 gram. 1 schep na het sporten en 1 voor het slapen. Is meer dan voldoende. Zeker als je ook eiwitrijke voedsel neemt, zoals kip.
Geen idee welke proteïnen je nu hebt. Maar ik zou Whey poeder aanraden. Hoogste kwaliteit voor eiwit. Bijvoorbeeld Whey perfection van bodyenfitshop.nl. Krijg je er gelijk een goede shakebeker bij ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Eiwitten/proteinen worden zeer veel gebruikt bij krachtsport. Lees anders eens op dutchbodybuilding.com. Zeer goede site met leuke trainingsschema's op de forums.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou een maaltijd vervangen door een proteïne shake en nog eentje tussendoor nemen.
B.v. ontbijt is shake, dan lunch en om 4 uur nog een shake en om 7 uur warme maaltijd.

Toegevoegd na 28 seconden:
Maar dat zou ik alleen maar op de dagen doen dat je hard loopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding