Goedemiddag misschien een stomme vraag maar kan je aankomen met te veel water drinken bv 1,5 liter?

ik sport al een tijdje en drink nu veel water een liter en een half ik vroeg me af of je aan komt door dit zo veel mogeijk te herhalen per dag alvast bedankt.
want ik merk dat mijn gewicht veranderd ik weeg nu 65kg in de ochtend was het 67kg

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
1.5K
Amadea
5 jaar geleden
Anderhalve liter water op een dag is helemaal niet te veel. Hoe meer je transpireert, hoe meer vocht je moet aanvullen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1,5 liter water is niet veel per dag. Ook kom je van water niet aan. Je plast het weer uit of zweet het uit.
Ritsuka
5 jaar geleden
"of je aan komt door dit zo veel mogeijk te herhalen per dag", superveel water drinken op een dag is niet gezond.
1 1/2 tot 2 liter per dag is voor de meeste mensen prima.
HannekeJanssen
5 jaar geleden
Het water weegt van zichzelf natuurlijk wel wat, maar je komt er niet van aan. Als je je weegt als je net een liter water op hebt ben je zwaarder, als je vervolgens hebt geplast ben je weer lichter….

Antwoorden (1)

Nee, je komt niet aan van water, en verder is het normaal dat je gewicht 1-2 kilo varieert in de loop van de dag; je komt wat aan door eten en drinken, je verliest weer gewicht door poepen, zweten, en vochtverlies via je longen (uitgeademde lucht bevat veel water). Daraom is het beter om op en vast moment te wegen (een goed moment is 's ochtends direct na plassen maar voor het ontbijt) als je je gewicht in de gaten wil houden.