Kun je een sporter in hart en nieren worden, als je dat van nature niet bent?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
11 jaar geleden
Als je gemotiveerd bent wel denk ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo "van nature niet bent".
Hoe weet je dat?
Of je iets "van nature" bent?

Antwoorden (3)

Of je dat "van nature niet bent" dat weet je pas als je heel intensief
en heel hard gewerkt hebt om het wel te worden.

Door sporten krijg je adrenaline.
Dat geeft een goed gevoel.
Er zijn mensen die daaraan verslaafd geraakt zijn.

Zoek dus een sport waar je hard mee aan de slag wilt.
En hou dat dan een poos vol.
Doorzetten, verder gaan, goed willen worden, je lichaam verbeteren,
je conditie verbeteren, stapjes verder gaan.
Doorzetten.
Dan weet je na een poos of het werkt bij jou.

Toegevoegd na 10 uur:
Bron: Eigen ervaring.
Ik ben een poos van mijn leven een sporter in hart en nieren
geweest: 4 a 5 keer per week flink er tegenaan, zowel buiten
als in de sportschool. Zelfs op vakanties ging ik rennen............
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga er even van uit dat je al weet dat je geen sporter bent, dat je nooit hebt uitgeblonken in de gymles etc.

Een sporter kun je altijd worden maar een topsporter niet. Topsporters herken je aan hoe ze bewegen, hoe ze altijd willen bewegen, het inzicht wat ze hebben als het om balsporten gaat (sommige kinderen zijn altijd bezig met voetbal maar vallen ook op bij hun eerst hockey of handballes) en hun karakter (altijd willen winnen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De uitdrukking zegt het al - in hart en nieren betekent dat je het van nature bent. Antwoord op je vraag is dus neen.
Wat wel kan - en wat je ook weleens hoort - is dat iemand ontdekt dat ie een sporter, kunstenaar, mediator of iets dergelijks in hart en nieren blijkt te zijn - en dan was hij of zij het dus altijd al van nature, alleen had ie dat nog niet ontdekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt niet hoor.
Ik ben een poos van mijn leven een sporter in hart en nieren
geweest: 4 a 5 keer per week flink er tegenaan, zowel buiten
als in de sportschool.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wil toch niet zeggen dat mijn antwoord niet goed is, Momopoyolo. Net zoals iemand ineens een sporter in hart en nieren kan blijken te zijn, kan een sporter na een tijd zeer actief te zijn geweest (tijdelijk) in de ruststand gaan. Net als een kunstenaar of een musicus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Momo: ik snap je punt even niet, wat wil je nu zeggen of weerleggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De uitdrukking: "IN hart en nieren" betekent niet dat je iets
"van nature" bent.
In hart en nieren betekent dat je er met heel je hart en vol overtuiging mee bezig bent.
Het antwoord op de vraag is dus: JA. Iemand is niet iets van nature.
Je krijgt een heleboel talenten mee en het hangt er maar van af hoe die ontwikkeld worden. Ik was van nature geen sportkind. Ik zat liever met een boekje in een hoekje, terwijl de rest van ons gezin met allerlei sporten bezig was. Ik heb bijv. nooit leren schaatsen of rolschaatsen of balspellen....
Maar ik ben later een hele tijd "in hart en nieren" met sport
bezig geweest. Toen ik de noodzaak zag. Toen kreeg ik er ook lol in.
Maar niet "van nature"........