Kun je een sporter in hart en nieren worden, als je dat van nature niet bent?

Weet jij het antwoord?

/2500

Of je dat "van nature niet bent" dat weet je pas als je heel intensief en heel hard gewerkt hebt om het wel te worden. Door sporten krijg je adrenaline. Dat geeft een goed gevoel. Er zijn mensen die daaraan verslaafd geraakt zijn. Zoek dus een sport waar je hard mee aan de slag wilt. En hou dat dan een poos vol. Doorzetten, verder gaan, goed willen worden, je lichaam verbeteren, je conditie verbeteren, stapjes verder gaan. Doorzetten. Dan weet je na een poos of het werkt bij jou. Toegevoegd na 10 uur: Bron: Eigen ervaring. Ik ben een poos van mijn leven een sporter in hart en nieren geweest: 4 a 5 keer per week flink er tegenaan, zowel buiten als in de sportschool. Zelfs op vakanties ging ik rennen............

Ik ga er even van uit dat je al weet dat je geen sporter bent, dat je nooit hebt uitgeblonken in de gymles etc. Een sporter kun je altijd worden maar een topsporter niet. Topsporters herken je aan hoe ze bewegen, hoe ze altijd willen bewegen, het inzicht wat ze hebben als het om balsporten gaat (sommige kinderen zijn altijd bezig met voetbal maar vallen ook op bij hun eerst hockey of handballes) en hun karakter (altijd willen winnen).

De uitdrukking zegt het al - in hart en nieren betekent dat je het van nature bent. Antwoord op je vraag is dus neen. Wat wel kan - en wat je ook weleens hoort - is dat iemand ontdekt dat ie een sporter, kunstenaar, mediator of iets dergelijks in hart en nieren blijkt te zijn - en dan was hij of zij het dus altijd al van nature, alleen had ie dat nog niet ontdekt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100