Kunnen nike air max lek/leeg raken?

Kunnen Air Max of schoenen met lucht erin lek raken of leeg raken en waar moet je dan voor oppassen om het te voorkomen?

5 jaar geleden
in: Sport
21.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja, hier in huis ook ervaring mee.

Het beste antwoord

Ja, dat kan inderdaad gebeuren. Zo blijkt uit klachten op onder meer https://www.klacht.nl/lucht-uit-rechter-schoen-van-de-nike-air-max-2017/ en https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/footlocker/klachten/lekke-nike-air-max-schoen-na-3%2C5-maand/details?complaintId=53c7f5eb-e1be-4dcf-988b-af154f7183bb en https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/footlocker/klachten/nike-air-max-2017-linker-schoen-is-lek.-/details?complaintId=41183375-6e22-484a-9041-2bc4485adcbc
Zie ook https://www.startpagina.nl/v/winkelen/mode/vraag/292555/versleten-zolen-nike-air-max/

Het lijkt erop dat het pech is als dit jou overkomt, je kunt er niets tegen doen om het te voorkómen. De enige oplossing is een nieuw paar schoenen te bestellen. Hopelijk heb je ze dan bij een andere zaak dan Footlocker gekocht - want die geeft géén garantie - en kun je er korting op krijgen, naar gelang de tijd dat jouw lekke exemplaren meegegaan zijn.
Amadea
5 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit gebeurd regelmatig:
Hier een voorbeeld:
In mei 2016 kocht mijn zoon Nike air max 2016 voor 190 euro bij Foot Locker in Amersfoort. Zoals gebruikelijk betalen mijn zoons bij als de schoenen duurder zijn dan 100 euro. Dat was dus 90 euro dat hij had gespaard van zijn weekendbaantje bij de supermarkt. In september raakte de rechterschoen plotseling lek.
Ik loop al vele jaren naar volle tevredenheid met Nike air schoenen. In juni 2018 kocht ik een nieuw paar in Amersfoort. De schoenen zijn kwalitatief nog prima, maar ik kreeg plots een natte linker voet. Bij inspectie bleek dat de zool gescheurd was.
fremar
5 jaar geleden
natuurlijk kan dat gebeuren als je ze veel draagt als je er niet te veel mee gaat sporten etc.. dan denk ik dat je voorzichtig genoeg bent en dat je het meeste al voorkomt