van welke supplementen krijg je bewezen, meer spiergroei en kracht?

Er zijn enorm veel supplementen in de handel die van alles beloven, maar welke doen wat ze beloven, wetenschappelijk aangetoond, anabolen niet meegerekend uiteraard.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
1.2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Uiteindelijk moeg je hard trainen, goed slapen, en goed eten.
Er zijn geen wondermiddelen.

Antwoorden (3)

Dit kan alleen door zelf goed te trainen en je voeding goed aan te passen!
Daarbij natuurlijk die spiergroepen trainen die jij wil dat zullen toenemen.
Er zijn ook erg veel boeken over te vinden en op internet is ook wel wat te vinden.
Geloof vooral niet in de supplementen die idd werkelijk niks gaan betekenen en kunnen doen. Dit zul je zelf moeten doen en kan niet vanuit een potje.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beta-hydroxy-beta-methylboterzuur, afgekort HMB is een supplement dat veilig is en goed werkt voor spieropbouw en behoud.

https://en.wikipedia.org/wiki/Beta-Hydroxy_beta-methylbutyric_acid

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5537867/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er zijn slechts drie supplementen waarvan wetenschappelijk is bewezen dat zij kunnen helpen bij het ontwikkelen van spiermassa. Dit zijn creatine, proteïne en cafeïne. Van ieder ander supplement is nooit wetenschappelijk aangetoond dat ze een positief effect hebben.