Wat maakt een geluid tot een eng geluid?

Toegevoegd na 33 minuten:
Zijn er geluiden die iedereen eng vindt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.4K

Het beste antwoord

de context.
stel je hoort voetstappen, of het geluid van een ademhaling, daar is op zich niets engs aan.
echter als je de nacht heel alleen doorbrengt in een huis waarvan wordt gezegd dat het er spookt, dan zijn dit geen geluiden die je wil horen!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, weet je ook een geluid wat angst opwekt zonder dat daar een associatie van iets anders nodig is? Dus dat het geluid zelf eng is en niet de gedachte erachter?
Rieneke1
13 jaar geleden
ik denk niet dat zo een geluid er is.
aan een geluid op zich valt wat dat betreft weinig waarde toe te kennen, het zijn toch de associaties die het 'm doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx!

Andere antwoorden (7)

Een onbekend geluid wat je echt niet kunt plaatsen en dat sávonds laat als het donker is.
Voor kinderen is dat vaak onweer.

Toegevoegd na 31 minuten:
Geluiden die iedereen eng vind zijn denk ik oorlogs geluiden en storm geluiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is persoonlijk
een geluid is eng als het je ergens aan doet denken dat je eng vindt
de suggestie wekt dat het eng gaat worden (filmmuziek)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! Weet je ook een geluid dat gewoon van zichzelf eng is? Zonder dat het geluid je ergens aan doet denken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VOETSTAPPEN OP ZOLDER TERWIJL DAAR NIEMAND KAN ZIJN
Midden in een donkere nacht, piepende deurschanieren in jouw huis.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit de muziek kun je zeggen dat het langzaam opbouwen van de spanning en uiteindelijk naar een climax toewerken het 'enge' aan het geluid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluiden die je merg en been voelt.
Daar zijn er maar twee van: een goede en een slechte.

De goede ervaar je als rustgevend en ontspannend. Je kan er uren in vertoeven.

De slecht kan je geen seconde volhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geluid associëren aan iets wat je eng vindt. Dit doe je vooral met geluiden die je niet bekend voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen met grijze haren weten hoe verschrikkelijk het klonk als de meester of de juf op school tijdens het schrijven op het schoolbord met de nagel over de oppervlakte van het schoolbord kraste.
"Sjjjgggííííeééḱ...".
De vullingen vielen uit je tanden.....