De vijf Friese gemeenten Sneek, Bolsward, Nijefurd, Wûnseradiel en Wymbritseradiel willen fuseren, wat heeft dit voor gevolgen voor de elfstedentocht?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Topvraag, ik kan helaas geen antwoord geven :(

Het beste antwoord

Gemeenten en Steden???

Das duidelijk geen verschil... de naam zegt het al: de elfSTEDENtocht gaat langs 11 steden, niet 11 gemeenten... en die willen fuseren.. Maar de dorpen blijven bestaan:

Zie het plaatsje oostburg in zeeland, vroeger was er gemeenste oostburg, het is nu gemeente sluis... Maar oostburg bestaat nog steeds hoor

*even naar ouders bellen om het te checken *

ja: het dorp bestaat nog :D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ha, die Smiley-D;

De Elfstedentocht is zo diep geworteld in het Friese culturele erfgoed dat geen gemeentelijke herindeling die ooit in gevaar zal brengen. De tocht heeft meer te duchten van het klimaat of de commercie, vrees ik....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doordat het afgeven van de vereiste vergunningen via de gemeenten loopt, zal het vast nog makkelijker worden om de Tocht de Tochten te organiseren. Dit omdat er minder vergunningverlenende instanties zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen Snits en Boalserd zijn Friesche Steden, dus zou het een 10-stedentocht kunnen gaan worden.

Maar ach, Koninginnedag is ook nog steeds op 30 april, dat verandert niet meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Fusie leidt soms tot wrijving en verhitte debatten wat nadelig kan zijn voor de gewenste lage temperatuur.