Mag je gaan fitnessen 6 jaar na een hartoperatie?

Hallo, ik heb 6 jaar gelede een operatie gehad aan mijn hartklep (vervangen). Nu wil ik beginnen met fitness maar krijg ik in de sportschool te horen dat na een hartoperatie krachttrainen absoluut niet kan. Overigens gebruik ik nu als medicatie alleen bloedverdunners. Heeft iemand een soortgelijke ervaring of informatie over deze situatie..??

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
1.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Informeer bij je huisarts, deze kan het juiste advies geven.

Antwoorden (1)

Na een hartoperatie kan je trainingen volgen in het ziekenhuis zelf. Ze kunnen je op de sportafdeling ook informeren welke sporten je mag doen
Misschien moet je daarvoor eerst getest worden. Maar zij kennen de risico's en de sporten die gezondheid-bevorderend voor je zijn. Ik loop na een operatie ook op de sportafdeling van het ziekenhuis, weet dus waar ik over spreek. Zeer professioneel allemaal.