Is het noodzakelijk om cardio af te wisselen zie uitleg?

Ik doe elke dag traplopen bij fitness (stairmaster) en daarna doe ik krachtttaining. Maar om resultaat te bereiken, moet je dan ook andere cardiotoestellen doen voor af te slanken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Antwoorden (2)

Als je af wilt slanken, moet je meer kcal verbruiken dan je eet.
Er is niet een specifiek cardio apparaat dat je helpt af te slanken, het gaat om het totaal plaatje.
Het beste kun je kiezen voor wat jij het leukste vind, dan doe je het vaker en langer.

Uiteindelijk is het vooral je voeding die belangrijk is. 400 kcal verbrand met een workout eet je er zo weer aan.

Zorg ook dat je naast de sportschool de rest van de dag ook beweegt. Niet op de bank ploffen. Lekker wandelen en fietsen, etc.
---
Kort gezegt: nee, je hoeft niet af te wisselen. Maar het maakt het wel leuker en makkelijker om vol te houden als je oefeningen afwisselt.
Toegevoegd op 30 mei 2018 10:11: tekst
Ritsuka
5 jaar geleden
Cardio is een goede manier om gewicht te verliezen. Dan moet je wel meer calorieën verbranden dan dat je binnenkrijgt. Je moet dus ook goed op je voeding letten en vooral gezond eten.

Krachttraining is een nóg betere manier om gewicht te verliezen. Je krijgt hierdoor meer spiermassa. En spieren hebben de hele dag door veel energie nodig, ook wanneer je niet traint. Op die manier creëer je dus je eigen calorieverbranders.

Wanneer je aan krachttraining doet is het goed om voordat je begint ongeveer 10 minuten (lichte) cardio te doen. Je hoeft niet op maximale snelheid te gaan rennen of fietsen maar gebruik het als warming-up zodat je spieren warmgedraaid worden voor je workout.