Moyenne staat dat voor. Moyenne is je persoonlijke gemiddelde. Als je competitie gaat spelen is dit gemiddelde belangrijk.

Voorbeeld: Is je moyenne 2 dan wil dat zeggen dat je gemiddeld 2 caramboles per beurt maakt. Als je 20 beurten speelt dan wil dat zeggen dat je 40 caramboles moet maken.
Stel je speelt tegen iemand met een moyenne van 1 dan heeft diegene er aan 20 genoeg. Dus al maak jij er 35 en je tegenstander 20 dan heeft toch je tegenstander gewonnen omdat die z'n gemiddelde heeft gehaald en jij niet (aangezien je er dan 5 tekort komt).

Je gemiddelde dient opgegeven te worden bij het spelen van competitie. Zit je veel hoger dan opgegeven dan wordt je gemiddelde omhoog gezet. Daarom zegt men vaak dat je bij de 2e keer dat je competitie speelt pas eerlijk kunt bepalen wat je gemiddelde is.
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
En waar staat p. voor?
Iloon2punt0
6 jaar geleden
P.moy=partij moyenne