Train je ook buikspieren met een roeitrainer?

Ben van plan er een aan te schaffen.
Vroeg me af of je er ook buikspieren mee traint, en zo ja dan zal dit vast minimaal zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
1.2K
paulus811
6 jaar geleden
Om buikspieren te trainen heb je geen apparaat nodig. Je gaat liggen en beweegt je bovenlijf omhoog, zo simpel is het. Door met je armen knieën of voeten aan te tikken kun je de oefening variëren.

Antwoorden (1)

Full body work-out
Wat roeien zo intensief maakt, is dat het je hele lichaam aan het werk zet. Meer dan 80% van je spieren wordt bij 1 haal gebruikt. Vandaar dat roeien ook wel een full body work-out wordt genoemd. Het helpt je niet alleen met het verliezen van je zwembandjes en het verbeteren van je conditie, maar ook bij het vergroten van je spiermassa en het definiëren van je spieren. Welke spieren je traint en in welke mate je ze traint heeft alles te maken met een goede roeitechniek.

4. Buikspieren
Buikspieren
Bij een goede roeitechniek worden je buikspieren telkens weer aangespannen. Wanneer je terugkeert naar de startpositie wordt je lichaam voorwaartse 'geduwd'. Vooral tijdens deze beweging maken je buikspieren overuren om te voorkomen dat je uit balans raakt en je snelheid verliest. Ook in de andere fases van de roeihaal zijn je buikspieren aan het werk om je in balans te houden.