Waarom kan bij de Giro het publiek de rijders ongeveer aanraken,en is er bij voetbalwedstijden een schacht of een hek?

bij grote evenementen dus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Meestal is een stadion buiten de stad of dorp. Het is gemakkelijk te beveiligen voor een langere periode.
Een wielerwedstrijd door de stad of dorp is eenmalige gebeurtenis en dan wordt er niet zoveel geld aan beveiliging uitgegeven.

Toegevoegd na 37 seconden:
Bovendien is een wielerwedstrijd over een veel langere afstand en daarom moeilijker te beveiligen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lang niet bij alle stadions is er een gracht of hek.
En bij wielrennen zijn er bij start en finish ook hekken. Alleen omdat het ondoenlijk is om 250 km aan hekwerk neer te zetten en omdat daarmee de charme van het wielrennen weg gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien omdat er bij andere wedstijden niet van die mafkezen zitten als bij het voetbal die alles moeten verknoeien. Hier zit misschien wat normaler publiek. En dan zijn die hekken vodoende.