Ik sport en eet gezond, maar kom juist aan. Hoe kan dat?

Afgelopen 4 dagen heb ik gezond gegeten en gesport maar in plaats van afvallen kom ik aan , hoe kan dat ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
1.6K
liveisgreat
6 jaar geleden
Om te beginnen is voer dagen nu wel heel kort om te verwachten dat je dan al afvalt. Hoe at je voordien? Deed je toen ook al aan sport? En hoeveel kom je aan?
En wat noem jij gezond eten?
Cryofiel
6 jaar geleden
Gewichtsvariaties op zo'n enorm korte tijd zeggen helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan het inderdaad beter meten over een langere periode. 4 dagen is tekort om je te wegen en daar conclusies uit te trekken. Kijk met gezond eten ook naar wat je gegeten hebt. Op facebook zie je weleens goede plaatjes voorbij komen wat gezond is en waar meer calorieën inzitten. Niet crashen, gewoon de tijd voor nemen. :-)

Antwoorden (2)

Als je aankomt, dan eet je blijkbaar meer dan je verbruikt.
Je hebt 'gezond' gegeten zeg je, maar je zegt niet wat je hebt gegeten en in welke hoeveelheid. Gezonde dingen kun je ook teveel van eten.

Daarnaast kan het ook zijn dat je nu wat extra vocht vasthoudt, als je van totaa niet sporten naar 4 dagen achter elkaar sporten bent gegaan.

Ook is 4 dagen een erg korte periode om echt gewichtsverlies. Er is altijd een normale schommeling van gewicht, afhankelijk van allerlei factoren. Zeker als vrouw kan dit wel 2-3 kilo zijn afhankelijk van waar je in je cyclus zit.
Ritsuka
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
Is het ook niet zo dat spieren zwaarder zijn dan vet en dat dat een vaker gehoorde klacht is bij mensen die net zijn gaan sporten?!
Cryofiel
6 jaar geleden
Goed antwoord, +.
tinus1969
6 jaar geleden
@LeonardN, extra spieropbouw kan idd ook een punt zijn, hoewel ik 4 dagen daarvoor vrij snel vind.
tinus1969
6 jaar geleden
Wat bedoel je met gezond eten? Typisch sporterseten als pasta/macaroni? Daar kom je juist van aan...
Ritsuka
6 jaar geleden
1 kg spier weegt evenveel als 1 kg vet, maar spieren nemen minder ruinte in. Dus je kunt smaller worden en toch zwaarder wegen, als je naar verhouding meer spieren hebt.
In 4 dagen tijd bouw je nog geen spieren op, dat is een proces van maanden of jaren.
Ritsuka
6 jaar geleden
Je komt niet aan van pasta, je komt aan als je meer eet dan je verbruikt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben een jongen van 16 en ging van totaal niet sporten naar elke dag een half uur hardlopen, en onder gezond eten 4 boterhammen 2 stuks fruit en een klein bord avondeten...
Ik verwachte niet te zijn afgevallen maar zeker niet aangekomen
Ritsuka
6 jaar geleden
Wat at je voordat je 4 boterhammen, 2 stuks fruit, en avondeten ging eten?
Ik mis trouwens eiwitten en vetten, je eet nu vooral koolhydraten.
Hoi Stiefje, om duurzaam gewicht te verliezen zul je wat meer geduld moeten hebben. Je aanpak is goed door zowel op je voeding te letten als sporten. Beide bepalen de helft van je resultaat! Helaas duurt het wat langer dan 4 dagen voordat je ook echt resultaten ziet want je lichaam reageert heel geleidelijk op je nieuwe leefpatroon. Je zult dus langere tijd op je voeding moeten letten en daarnaast helpt sporten om calorieën te verbranden en dus af te vallen.