Hoe hoog is doorgaans een (fitness) stepbank?

In de winkel zijn ze niet te koop, alleen online, dus ik kan de hoogte niet testen. Online zie ik hoogtes van 10 en 15 cm. Is dat normaal? Dat lijkt niet meer dan een drempel? Slechts een enkele stepbank kan tot 25 cm.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
4.1K
Erna55
6 jaar geleden
Deze zijn wel te koop in sportwinkels. ( Decathlon of Perry Sport )
Meestal zijn ze verstelbaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Decathlon Rotterdam had er geen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De Reebok Step die bij veel fitness-centra gebruikt wordt is instelbaar op 15, 20 en 25 cm. Alleen 10 en 15 lijkt me écht te weinig en te laag.

Antwoorden (1)

Voorbeeld-1:
De drie hoogten waarop de training van de Kettler Aerobic Step Basic kan worden ingesteld zijn 15, 20 en 25 cm.
Steptraining kan thuis, op het werk en in de sportschool worden beoefend, maar ook in een fysiotherapiepraktijk na blessures of na een operatie.
https://www.premed.nl/kettler-aerobic-step-basic

Voorbeeld-2:
Deze aerobic step heeft een ruimtebesparend design. De aerobic step is voorzien van een anti-slip oppervlak, voor optimale veiligheid tijdens de oefeningen. De aerobic step is tevens schok absorberend. De hoogte van de Aerobic Step is in 2 hoogten in te stellen. Staat: Nieuw Afmeting: 66 cm br x 27 cm breed en in hoogte verstelbaar (10/15 cm)
http://sport.tweedehands.net/fitness/aerobic-step-66x27x10-15cm-en-90-x32x15-20-25-cm-incl-mat.html