Kan iemand mij advies geven over gymles?

Ik ben een jongen die niet heel goed is met toestellen bij het gymmen.. bal spellen en ren en loop spellen lukt mij allemaal, maar bijvoorbeeld een koprol, ringenen kasten kan ik allemaal niet en ik durf het ook niet goed. Wat moet je nou doen als je gymdocent WIL dat je het probeert, maar je het echt niet durft!?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt thuis heel wat dingen uitproberen, eventueel met wat hulp van je ouders, broer of zus (als je die hebt). Begin eens met een koprol. Gewoon je hoofd op de grond leggen (dik kleed of mat eronder), op de knieën zitten en dan langzaam je rug rondmaken, de benen strekken en over je schouders rollen. Angst maakt je stram, maar als je wat ontspannen bent gaat het snel wat beter. Ga ook eens naar een kinderspeeltuin met een rekstok en ringen. Eerst eens gewoon hangen aan de stok en de ringen. Dan eens proberen of je met een ronde rug je buikspieren kunt aantrekken en je benen naar boven krijgt. LET OP: oefening baart kunst en de aanhouder wint. GEWOON DOEN.

Vroeger was ik ook best wel bang maar als je het een keer gedaan hebt moet je het de volgende keer gewoon heel zelfverzekerd zijn en in je hoofd zeggen het lukt me dan kom je er uiteindelijk vanzelf wel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100