Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je een betere conditie krijgen door te fietsen?

ik wil een betere conditie krijgen, en sneller te kunnen rennen, zou je dit kunnen trainen tijdens het fietsen/mountainbiken, want ik kijk er wel naar op om te gaan hardlopen in de zomer

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
1.4K
tinus1969
6 jaar geleden
Waarom ga je niet lopen? Fietsen is beter voor je (loop)conditie dan nietsdoen, natuurlijk :-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hardlopen kun je langzaam opbouwen, zodat je langer kunt rennen en ook sneller. Als je echt wilt gaan hardlopen in de zomer, ben je nu een beetje laat. Je had dan al veel eerder moeten trainen. Maar als je in de zomer wilt trainen en het langzaam wilt opbouwen, dan heb je aan het einde van de zomer wel wat sprongen gemaakt. Loop niet te hard van stapel. Hierdoor ontstaan blessures. Zorg ook voor een goede hardlooptechniek en goede schoenen. En veel drinken, zeker als het warm is.
Meestal start je met kleine intervallen. Bijvoorbeeld 30 seconden wat harder rennen en dan een minuut (of langer, hangt van je conditie af) joggen of gewoon lopen.
Je kunt ook fietsen, maar fietsconditie is een andere conditie dan loopconditie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je krijgt zeker een betere conditie van het op een goed tempo fietsen of mountainbiken.
Maar je gebruikt met het fietsen wel iets andere spieren dan met het hardlopen. Extra conditie opbouwen is goed natuurlijk, maar als je beter wilt wordin in hardlopen moet je toch echt gaan hardlopen.
(Lees meer...)
Ritsuka
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
en hoe zit het met sneller kunnen rennen? Hoe bevorder ik dat?
Ritsuka
6 jaar geleden
Krachttraining, dit maakt je spieren sterker.
En regelmatig intervaltrainingen doen met hardlopen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding