welke proteine poeder is beter voor mij?

ik doe wee keer per week kickboksen en een keer krachtraining.

normaal drink ik een proteine shake bij de sportschool maar dat vind ik te duur worden.

dus nu wil ik een bij de kruidvat kopen en ik wil weten welke beter voor mij is.

https://www.kruidvat.nl/vifit-sport-mango-passionfruit-high-protein-recovery-shake/p/4129798

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-pro-dynamics-100-pure-whey-met-aardbeismaak/p/3749061?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
je hebt niet per se eiwitshake nodig, je kunt ook gewoon wat vaker een bakje kwark of zo pakken.
Ik vind zelf de Whey Perfection van Body&Fit lekker: https://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/whey-proteine/body-fit-sportsnutrition/whey-perfection/
Ze hebben ook andere varianten, zonder smaakje eventueel.
Cryofiel
6 jaar geleden
Zolang je niet professioneel bezig bent, heb je geen extra eiwit nodig. Het nadeel van veel eiwitproducten is dat er ook allerlei andere stoffen inzitten. Voorbeelden zijn magnesium, diverse vitamines, kalium en zink. Een teveel daarvan kan gevaarlijk zijn. Niet gebruiken dus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Whey protein is goed voor de spierontwikkeling. Ik zou een algemene why protein kiezen zonder toevoegingen.

Antwoorden (1)

Zolang je niet op professioneel niveau bezig bent, is bijvoeding niet nodig. Het is voldoende als je gewoon gevarieerd eet. Zonodig kun je wat extra eiwitrijke producten nemen, zoals kwark of tonijn.

Wil je toch wat extra's nemen, vraag dan advies bij je sportleraar of je sportschool. Die weten wat in jouw geval het beste past.

Als je toch een eiwitmengsel koopt, kun je gewoon afgaan op prijs, smaak en overige persoonlijke voorkeuren. Het enige waar je op moet letten is dat er geen toevoegingen bij zitten. Soms zit er suiker of zoetstof in voor de smaak; dat kan geen kwaad, want je verbrandt voldoende (als er suiker in zit), dan wel het is onschuldig (als er zoetstof in zit). Maar regelmatig zitten er in eiwitproducten ook allerlei stoffen die niets met eiwit te maken hebben. Denk aan vitamines en mineralen. Nu heb je die natuurlijk ook nodig, maar als je regelmatig zo'n eiwitproduct gebruikt krijg je al snel teveel binnen. Dat kan schadelijk zijn, bijvoorbeeld bij magnesium, zink, calcium en nog een aantal andere stoffen.

Eiwitproducten met toegevoegde vitamines of mineralen kun je dus beter mijden. Verder maakt het niet heel veel uit wat je gebruikt, en zelfs of je iets gebruikt.

Cryofiel
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mee eens. Zelf doe ik aan krachttraining en probeer ik mijn eiwitten zoveel mogelijk uit natuurlijke voeding te halen. Ik gebruik wel wat eiwitpoeder als aanvulling, maar dit zou geen noodzaak moeten zijn.