mag je een airsoft gun in je eigen bos gebruiken?

Toegevoegd na 48 seconden:
het bos is afgesloten voor derden en is met een hek afgesloten

Toegevoegd na 2 dagen:
En als het een -0.5 joule wapen is mag je dan zonder aangeven zo'n ding hebben?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
6.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als een minderjarige dan ook wil meedoen mag dit dan zonder aanmelden met een speelgoed airsoft gun(0.5 joule) en wat zijn de regels omtrent die kleinere en zachtere guns

Het beste antwoord

Ja dat mag. Even aangenomen dat je een airsoftwapen hebt via de legale weg (lidmaatschap via NABVairsoftvereniging):

Is het toegestaan thuis of op eigen terrein te trainen?
Thuis en op eigen terrein trainen is in principe toegestaan. Er gelden echter wel een aantal regels die moeten worden nageleefd.

EIGEN TERREIN:
#1: Indien het terrein op enerlei wijze zichtbaar en/of toegankelijk is vanaf de openbare weg, moet er toestemming gegeven worden door Bijzondere Wetten.

#2: Het terrein moet geheel afgesloten zijn en het moet niet mogelijk zijn dan BB’s op de openbare weg terecht komen en personen kunnen verwonden.

#3: De training dag moet als evenement bij de NABV zijn aangemeld.

#4: De spelers moeten lid zijn van de NABV of als introducé zijn aangemeld.

#5: Er mogen maximaal 20 deelnemers zijn.

#6: De training gebeurd op niet-commerciële basis

Toegevoegd na 56 seconden:
Je moet dus wel een evenement aanmaken bij de NABV.