Waarom bestaat er alleen op de Olympische Spelen een Team GB en niet bij andere sportevenementen?

Tijdens andere sportevenementen zijn de landen binnen Team GB (Engeland, Wales, Schotland, Noord-Ierland, Jersey en Guernsey) los van elkaar. Champions League: Chelsea FC onder de vlag van Engeland en Celtic FC onder de vlag van Schotland. Ook tijdens de Six Nations Cup rugbyen de landen afzonderlijk van elkaar. Grappig: Noord-Ierland doet met rugby mee met de Republiek Ierland onder vlag van 'Ierland'. In het kader van de olympische gedachte "meedoen is belangrijker dan winnen", is dit niet eerlijk lijkt me.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Team GB bestaat alleen op de Olympische Spelen omdat het een samenvoeging is van de afzonderlijke teams van Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. Bij andere sportevenementen nemen deze landen afzonderlijk deel.
Bronnen:
een maand geleden