Welke fitnessapparaten zijn het meest doeltreffend om af te vallen en welke soorten voedsel moet ik zoveel mogelijk vermijden (uiteraard vet)...

Ik ben sinds 2 Januari begonnen met sporten omdat ik nog 20kg wil afvallen.
Ik gebruik nu eigenlijk alleen de loopband om op te warmen ongeveer 10 minuten en daarna de ligfiets.
Op de gewone fiets krijg ik teveel last van mijn knieën.
De sportinstructeur zegt in ieder geval dat mijn hartslag tussen de 130 en 140 moet zijn tijdens de training omdat ik dan beter verbrand.
Welke voedselsoorten zijn het beste en welke kan ik het beste vermijden ?
Uiteraard snap ik dat ik vet moet vermijden maar ik heb aanleg om aan te komen en dus ben ik al gestopt met versnaperingen na 20uur.
Men zegt ook dat ik pasta's moet vermijden maar die heb ik toch ook nodig ?
Iemand die mij een uitgebreid advies kan geven voor het sporten en de voeding.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3.3K

Antwoorden (5)

Kokosolie is goed tegen buikvet. Over de fitness toestellen zou ik het niet weten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Kokosolie is lekker met bakken, omdat het een gezond vet is wat goed vult. Maar het is geen wondermiddel inderdaad
Probeer je niet te beperken tot 1 fitness apparaat maar doe meerdere oefeningen voor elk deel van je lichaam. Dit maakt het sporten in afwisselender en minder belastend voor één gewricht van je lichaam. (lopen, fietsen, roeien, de crosstrainer enz.) Doe naast duurtraining ook flink wat krachttraining. Spieren zijn de verbrandingsovens van je lichaam en verbranden zelfs in rustperiodes nog door, hoe groter de spier, hoe meer die verbrandt.

Een goede richtlijn en stok achter de deur is om een schema te volgen en je daar aan te houden.

Op het internet zijn vele fitness schema's te vinden voor afvallen, zoek uit welke het beste bij je past. Je kan ook je sportinstructeur hiervoor vragen. Deze kent jou en kan een schema op maat maken.

Wellicht een inkoppertje maar voedingsstoffen die je moet vermijden zijn:
Vet, suiker en alcohol

Verder is het belangrijk 3x op een dag een goede en gezonde maaltijd te nemen(begin met een stevig ontbijt), gevarieerd te eten en geen versnaperingen meer te nemen. Om de honger te stillen kun je tussendoor een appel of ander stuk fruit nemen. Anders een rijstwafel, crackertje enz.

Voor een echt uitgebreid advies kun je beter naar een diëtist gaan. Deze kan je een persoonlijk advies geven dat 10 keer beter is dan je gek te laten maken op het internet.

Toegevoegd na 2 uur:
onverzadigd vet is wel goed, zit in plantaardige oliën, halvarine, margarine, noten, zaden, olijven, avocado's en vette vis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Vet is niet per se slecht hoor, je lichaam heeft vetten nodig voor vitale functies
Bij een heleboel sportscholen kun je o.a. fitnessen i.c.m. een dieet. Ik denk dat dit de beste manier voor jou is. Je wordt dan wekelijks gewogen en dat is toch weer een stok achter de deur. De dietiste kan jou precies vertellen wat goed is voor jou en wat past bij jou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooral veel suikers vermijden. Ik weer niet of jouw fitness-centrum het voorziet, maar ik ben al 8kg kwijt met de groepslessen daar. 45minuten bodypump, 45minuten step, 45 minuten spinning. Onder begeleiding en in groep. Super motiverend om vol te houden en zichtbaar resultaat op korte termijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Die dingen zijn leuk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, ik ben ook fan! Het leukst is dat je volledig vrijblijvend kan kiezen welke je doet en wanneer. :)
Ik ben 47 kg afgevallen door combi van fitness en koolhydraatarm eten. 10 min.opwarmen op cardiotoestel verhoogde hartslag dan 3a4krachtoefeningen 3setjes van 20 ook je hartslag wat hoger dan 15 min.cardio weer 3oefeningen kracht en 20 min.cardio. geen suikers bijna geen koolhydr.dus geen brood pasta rijst aardappels maar veel sla champions en vooral veel eiwitten tegen honger en dan ben je zo kilo s lichter en gespierder en fitter. Succes!
l
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Niet elke keer die maaltijdpakken kopen, zitten allerlei onnodige suikers en chemische stoffen in. Lees ingredienten maar eens goed.
Je kunt prima zelf een gerecht op smaak brengen met kruiden.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik ben zelf wel fan van zilverliesrijst, dat verteerd langzamer.
Je moet kijken wat voor jou werkt, voor mij werkt koolhydraatarm niet.
Ritsuka
11 jaar geleden
Hier kun je zien waar veel eiwitten in zit: http://www.fitnesstreats.com/2012/04/what-does-20-grams-of-protein-look-like/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je voor koolhydraat arm dieet gaat met veel eiwitten zijn de wereld gerechten zeker uit den boze,daar val je niet mee af hoe lekker ook. kijk maar eens achterop hoeveel koolhydraten en suikers erin zitten. wil je een sausje bij je gerecht dan moet je dat zelf maken maar ook dan zitten er nog koolhydraten in,rode sauzen zijn over het algemeen het laagst daarin.
rijst is een bron van koolhydraten o f je nou witte,zilvervlies of meergranen neemt.
snijbonen,sperciebonen,wortelen,rode bietjes bevatten erg veel suiker,kies andere groentesoorten.
eiwitten haalde ik uit afslank eiwit shakes. goede voordelige zijn er te vinden op internet.
Op inernet kan je ook veel informatie vinden over koolhydraatarm en eiwitrijke diëten waar je ook kan vinden wat je aan groente en vlees kan eten.
Als je ,je goed eraan houd zal je zeker door dit dieet vet verliezen en geen spieren.