Welke fitnessapparaten zijn het meest doeltreffend om af te vallen en welke soorten voedsel moet ik zoveel mogelijk vermijden (uiteraard vet)...

Ik ben sinds 2 Januari begonnen met sporten omdat ik nog 20kg wil afvallen.
Ik gebruik nu eigenlijk alleen de loopband om op te warmen ongeveer 10 minuten en daarna de ligfiets.
Op de gewone fiets krijg ik teveel last van mijn knieën.
De sportinstructeur zegt in ieder geval dat mijn hartslag tussen de 130 en 140 moet zijn tijdens de training omdat ik dan beter verbrand.
Welke voedselsoorten zijn het beste en welke kan ik het beste vermijden ?
Uiteraard snap ik dat ik vet moet vermijden maar ik heb aanleg om aan te komen en dus ben ik al gestopt met versnaperingen na 20uur.
Men zegt ook dat ik pasta's moet vermijden maar die heb ik toch ook nodig ?
Iemand die mij een uitgebreid advies kan geven voor het sporten en de voeding.

Weet jij het antwoord?

/2500

Kokosolie is goed tegen buikvet. Over de fitness toestellen zou ik het niet weten

Probeer je niet te beperken tot 1 fitness apparaat maar doe meerdere oefeningen voor elk deel van je lichaam. Dit maakt het sporten in afwisselender en minder belastend voor één gewricht van je lichaam. (lopen, fietsen, roeien, de crosstrainer enz.) Doe naast duurtraining ook flink wat krachttraining. Spieren zijn de verbrandingsovens van je lichaam en verbranden zelfs in rustperiodes nog door, hoe groter de spier, hoe meer die verbrandt. Een goede richtlijn en stok achter de deur is om een schema te volgen en je daar aan te houden. Op het internet zijn vele fitness schema's te vinden voor afvallen, zoek uit welke het beste bij je past. Je kan ook je sportinstructeur hiervoor vragen. Deze kent jou en kan een schema op maat maken. Wellicht een inkoppertje maar voedingsstoffen die je moet vermijden zijn: Vet, suiker en alcohol Verder is het belangrijk 3x op een dag een goede en gezonde maaltijd te nemen(begin met een stevig ontbijt), gevarieerd te eten en geen versnaperingen meer te nemen. Om de honger te stillen kun je tussendoor een appel of ander stuk fruit nemen. Anders een rijstwafel, crackertje enz. Voor een echt uitgebreid advies kun je beter naar een diëtist gaan. Deze kan je een persoonlijk advies geven dat 10 keer beter is dan je gek te laten maken op het internet. Toegevoegd na 2 uur: onverzadigd vet is wel goed, zit in plantaardige oliën, halvarine, margarine, noten, zaden, olijven, avocado's en vette vis.

Bij een heleboel sportscholen kun je o.a. fitnessen i.c.m. een dieet. Ik denk dat dit de beste manier voor jou is. Je wordt dan wekelijks gewogen en dat is toch weer een stok achter de deur. De dietiste kan jou precies vertellen wat goed is voor jou en wat past bij jou.

Vooral veel suikers vermijden. Ik weer niet of jouw fitness-centrum het voorziet, maar ik ben al 8kg kwijt met de groepslessen daar. 45minuten bodypump, 45minuten step, 45 minuten spinning. Onder begeleiding en in groep. Super motiverend om vol te houden en zichtbaar resultaat op korte termijn.

Ik ben 47 kg afgevallen door combi van fitness en koolhydraatarm eten. 10 min.opwarmen op cardiotoestel verhoogde hartslag dan 3a4krachtoefeningen 3setjes van 20 ook je hartslag wat hoger dan 15 min.cardio weer 3oefeningen kracht en 20 min.cardio. geen suikers bijna geen koolhydr.dus geen brood pasta rijst aardappels maar veel sla champions en vooral veel eiwitten tegen honger en dan ben je zo kilo s lichter en gespierder en fitter. Succes! l

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100