Hoe kan je buikvet laten verdwijnen zonder af te vallen?

Ik ben een jaar geleden gestopt met roken en sinds dien meer gaan eten ik woog altijd 55 KG nu weeg ik 65 KG ik ben een man van 29 en mijn lengte is 1,67 dus volgens mij ben ik zeker niet te zwaar maar ik heb het probleem dat alles op mijn buik slaat ik doe dagelijks 100 Push ups maar wat kan ik doen om mijn buikvet weg te krijgen als ik buikspieroefeningen ga doe komen de spieren onder een laag vet te zitten en dat wil ik niet iemand goede raad?

Weet jij het antwoord?

/2500

Houd er rekening mee dat het creëren van spieren veel tijd kost. En op dit moment duwen de spieren die je kweekt (jouw buikspieren) het vet naar voren. Ik zou toch echt als je van je buikvet af wilt komen iets van cardio gaan doen. Dat kweekt ook spieren, vergeet dat niet. Google eens op "jezelf droog trainen."

Je kunt niet plaatselijk vet verbranden. Het lichaam bepaald waar het het vet vandaan haalt. Juist trainen met gewichten is goed om vet te verbranden. Ook na het trainen blijven de spieren om voeding vragen en verbrand je vet. Train voor een maximale verbranding de grootste spieren. Als je je spieren traint worden die zwaarder. Dus je vet verdwijnt, je valt af. Je spieren komen erbij, je wordt zwaarder. Maar het totaal plaatje zal het gewenste resultaat zijn.

Men zegt wel eens dat je het vet niet plaatselijk kan wegwerken.

Buikvet kan je laten verdwijnen door krachttraining te doen - met name buikspiertraining. Hiermee verbrand je vet en bouw je spiermassa op. Spieren wegen in verhouding meer dan vet, dus zal je niet afvallen maar juist iets aankomen. Hopelijk kan je hier iets mee ;) Toegevoegd na 1 minuut: Ook zul je - zoals hierboven al gezegd - cardio moeten doen om het vetpercentage nog wat af te laten nemen.

Daar is wel een oplossing voor hoor: hoepelen, leuk en te doen, maar beter is --kikkeren-- , op je hurken springen als een kikker. Klinkt misschien grappig, maar is een hele zware oefening die goud (verlies van vet op je middel/ buik) kan opleveren, mits je dit zeer consequent doet en op schema volhoudt. De eerste week probeer je (houd je vast aan een stoel bv) 10 x 2 te doen, op je hurken springen, als er iemand bij kan zijn om je aan te moedigen of vast te houden prima, dat werkt weet ik van vriendin die dit met succes gedaan heeft. Voer het schema op 10x 2 wordt 10x5 en 10x 10 en wordt 10x 15 / 20 , zie maar hoe het voor jou goed gaat. Dit kost heel veel energie, dus niet minder eten om af te vallen, nee gewoon goed eten erbij en niet opgeven, maar dat geldt voor iedere oefening. Staar je niet blind op die kilo’s, spieren zijn zwaarder dan vet (en dat kom je tegen op die weegschaal), Antwoord Voordeel: je kan het thuis doen, dus geen sportschool kosten! Of vrij simpele oefening: hoepelen, of veel zwaarder: kikkersprong op schema. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100